نمایش «اکتسابات انتسابی» و «بادسر» در جشنواره انیمیشن کرواسی

۲ فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» و «بادسر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جشنواره انیمیشن کرواسی روی پرده می‌روند.

دهمین دوره جشنواره انیمیشن SUPERTOON از یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶ در شهر سیبنیک کرواسی آغاز به کار کرده است و فیلم‌های انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته سمانه شجاعی و «بادسر» به کارگردانی امیرپویا افضلی‌پور و روح‌الله سعادتمند، در ۲ بخش رقابتی این جشنواره روی پرده می‌روند.

«اکتسابات انتسابی» در بخش مسابقه فیلم‌های دانشجویی و «بادسر» هم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به نمایش درمی‌آیند. در جشنواره انیمیشن کرواسی، ۱۶۰ فیلم در ۵ بخش به رقابت می‌پردازند. این جشنواره تا روز ۳۰ تیرماه ادامه دارد.

داستان فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ جدید به روایت گروتسک یعنی طنز تلخ در انیمیشن با تصاویر رئال است.

در خلاصه داستان انیمیشن «بادسر» نیز آمده است: صداها سبب بزرگ شدن سر انسان‌ها می‌شود. شخصیت اصلی این فیلم انیمیشن که صامت است، شب‌ها باد سرش را در بالنی تخلیه می‌کند و به آسمان می‌فرستد.

منبع


image 
imageimageimage