پالتی از نوشیدنی‌ها

پروژه امروز توسط رامین نصیب اف (Ramin Nasibov) از آلمان انجام شده است. او یک طراح گرافیک چند بعدی و متخصص در زمینه برندسازی، بسته بندی، طراحی و ارتباطات بصری است. این پروژه که رامین مسئولیت طراحی هویت بصری و بسته‌بندی آن را بر عهده داشته راجع به نوشیدنی های سالم و سرشار از ویتامین‌های متنوع است. او این ایده را با نقطه‌های رنگین به تصویر کشیده و با الگوهای فردی و پالت‌های رنگی برای هر نوع از میوه‌ها طراحی کرده است. علاوه بر این، از آنجایی که  این شرکت بیشتر خود را یک نام تجاری جوان پسند می‌داند، طراح برای بهره بردن از این جنبه برند، از ویژگی‌ها و پیوندهای مهمی که در نسل جوان امروزی مانند  جنب و جوش‌ها و تغییرات پیوسته و همزیستی است استفاده کرده است. به همین دلیل است که نقطه‌هایی که در نمادها وجود دارند هر بار به شیوه متفاوتی به یکدیگر وصل می شوند؛ اما ایده نهفته در آن همان ایده است و در عین حال، مفهوم نیز منحصر به فردتر و پویاتر می‌شود. در ادامه همراه روزرنگ باشید تا به تماشای تصاویر این پروژه برویم:

بسته بندی-روزرنگ (18)  بسته بندی-روزرنگ (19)  بسته بندی-روزرنگ (16)  بسته بندی-روزرنگ (15)  بسته بندی-روزرنگ (14)  بسته بندی-روزرنگ (13)  بسته بندی-روزرنگ (12)  بسته بندی-روزرنگ (11)  بسته بندی-روزرنگ (10)  بسته بندی-روزرنگ (6)

 بسته بندی-روزرنگ (9)  بسته بندی-روزرنگ (17) بسته بندی-روزرنگ (4) بسته بندی-روزرنگ (2)  بسته بندی-روزرنگ (3)
بسته بندی-روزرنگ (7)  بسته بندی-روزرنگ (5)
بسته بندی-روزرنگ (1)
بسته بندی-روزرنگ (8)  

منبع
  1. به نظر من تمی که برای هویت سازی بصری محصول انتخاب شده ، شباهتی به تم های کلی ای که در محصولات غذایی ای از این دست استفاده می شه نداره .. البته که این به خودیِ خود نکته ی منفی ای نیست . در واقع نکته ی منفی اینجاست که شباهت زیادی به تم های دیگر محصولات داره . مثلا رنگ های صنعتی یا خوراکی ، مواد دارویی و … . همینطور این که برای بسته بندی از جعبه های کدر استفاده شده که این هم مربوط به تم های بسته بندیِ محصولاتی غیر از این محصول میشه .
    نکته ی دیگه این که این مفهوم پویایی ای که منظور نظر بوده رو من شخصا توی این طرح نمیبینم. اتفاقا این تکتچرِ یکپارچه از نقطه ها که به شکل پراکنده با خطوط مستقیم به هم وصل شدن حسی از قاعده مندی ، نظم و حتی ایستایی رو برای من تداعی می کنه . هرچند که با دقتِ بیشتر و مقایسه ی بسته بندی ها با هم متوجه این بشیم که ترتیب اتصال نقاط در محصولاتِ مختلف با هم متفاوتِ .
    به نظرم دقت به یک اصل مهم در گرافیک تبلیغاتی اینجا اهمیت پیدا میکنه و اون این که اون چیزی که ملاک ارزش گذاری ، روی یک طرح تبلیغاتی هست ، دریافت کاملا حسیِ مصرف کننده ایه که قرار نیست به هیچ وجه دقتی به کار طراح داشته باشه و از این جهت طراح هم نباید انتظار دقت به کارش رو داشته باشه و بر این مبنی طراحی کنه . بنا بر این خیلی از چیزایی که در گرافیکِ غیر تجاری ( مثلا طراحی پوستر ) بدیهیه ، تو گرافیک تبلیغاتی دور ریخته بشه .

  2. سلام . روز رنگ جان ممنونم بخاطر مطالب خوبت
    هویت بصری زیبایی بود . ولی چرا از لوگوها و هویت بصری های هنرمندای کشور خودمون چیزی نمیذاری؟
    لوگوی جالبی توی گروه های فضای مجازی دیدم که خیلی جای تامل داره . انتشارات دنیای ریاضی و جالب اینجاست که تو نگاه اول یه کاراکتر داره از رو کتاب ریاضیش می خونه و وقتی لوگو رو کوچیکترش می کنیم یا از دور نگاهش می کنیم شبیه به انیشتین میشه . نمی دونم طراحش کی هست . ولی فکر می کنم خیلی جالبه اگه در موردش تحلیل بذاری

  3. سلام به سایت زیبای روزرنگ
    بنظرم جای یک تحلیلگر و یا فردی اشنا به برندینگ در سایتتون خالیه
    کاش اینجور مطاب همراه با تفسیر باشند
    و بعد از این تفسیر دوستان نظراتشون رو اعلام کنن و باهم بحث کنن
    اگه بشه خیلی عالی میشه
    ممنونم ازتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *