پوستر روز جهانی نابینایان توسط یک روشندل طراحی شد

 صبح امروز در ساختمان ستاد مرکزی سازمان بهزیستی کشور با حضور وزیر رفاه، پوستر امسال روز جهانی نابینایان رونمایی شد.

«هاتف شرار» هنرمند نابینایی است که پوستر امسال روز جهانی عصای سفید با شعار «فرصت های برابر، برای همه» را طراحی کرده است. وی می گوید استفاده از طرح خورشید در این پوستر به شعار “فرصت های برابر، برای همه” که شعار جهانی امسال افراد دارای معلولیت نابینایی است، اشاره دارد و اینکه خورشید برهمه مردم دنیا برابر و یکسان می تابد.همچنین عصای سفید و عینک دودی  دو نشانه دیگری است که معرف افراد نابیناست.

این نخستین بار در کشور است که پوستر رسمی توسط یک نابینا طراحی شده است.

رونمایی پوستر روز جهانی نابینایان

پوستر روز جهانی نابینایان

منبع


image 
imageimageimage
  1. سوال من اینه که آیا طراحی یک پوستر نیاز به هیچگونه سواد بصری نداره؟آیا هرکسی میتونه یک پوستر طراحی کنه؟تأسف میخورم که سالها زمانم رو صرف درک و فهم یک پوستر و گرافیک کردم که اگر کاری رو ارائه دادم بتونم قدمی رو به جلو و فرهنگ سازی بهتر کرده باشم در حالی که هیچ کس ارزشی برای یک اثر خوب قائل نیست حتی جامعه گرافیک.

  2. هنرهای تجسمی دیگر محدود به دانش آموختگان و با استعدادها نیست بلکه هرکسی با هر سطح دانشی و با هر توانی می تواند هنرمند تجسمی باشد.
    هنرهای تجسمی، مجلس آرایی ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شده است و بر همین اساس هرچه افراد بی ربط تر باشند قطعا خبرسازی برای انجام این نوع مراسم ها پررنگ تر است.

    نابینایی پوستر برای بینایان طراحی میکند…ناشنوایی موسیقی می سازد… بی سوادی رمان می نویسد…. دزدی صاحب مدرک دکترا می شود 🙂

  3. با سلام
    طراحی کردن و طراحی خوب کردن دو مولفه جدا است. همانطور که عکاسی کردن و عکاسی درست کردن فرق دارد. این اصر به دلیل اینکه یک نابینا در ساخت آن حضور داشت و ناظر خلق آن بود حائز اهمیت است ولی در شکل و ایده و آنالیز تایپ و تصویر یک اثر با درجه متوسط است. صرف اینکه یک پوستر طراحی شود یا یک تصویر خلق شود مسلما اهمیت چندانی ندارد. دوستان طراح گرافیک و هنرمندان به یک نکته مشخص توجه داشته باشند؛ هدف خلق اثر فاخر است نه هر اثری… همانطور که همه افراد در هنگام بیماری مراجعه به داروخانه ممکن است داشته باشند و قرصی برای بیماری خود تجویز کنند! این یک نوع خود درمانی جامعه است که سعی در جلب توجه توسط مدیران بالادستی خود دارد، همین و بس.

  4. اینکه یه نابینای مطلق بتواند تو کار اولش اینجوری کار کنه که حداقل هابا وجود نمادهای تکراری را دارد جالبه !! خیلی سخت نگیرید یه تجربه ست… شما برای محض رضای خدا کار کنید ورایگان بفرستید به عنوان زکات هنرتون براسال بعد…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *