پوستر نمایش «ماراساد»

پوستر نمایش «ماراساد» به کارگردانی ایمان اسکندری توسط  سعید رضوانی طراحی شده است.

طراح این پوستر توضیح داد: پوستر نمایش تصویری از پشت خونینِ ژان پل مارا، سیمایِ برجسته انقلاب فرانسه است که از بیماری پوستی رنج می برد. بدن مارا تمثیلی از فرانسه است که از درون در حال متلاشی شدن است و شاید این زخم ها نشانی از خون های ریخته شده و رنج هایی است که یک کشور برای آن که آرمان هایش به حقیقت بپیوندند، متحمل می شود. در این پوستر عنوان نمایش روی پشت ژان پل مارا زخم شده و حسی سادیسمی به مخاطب القا می کند.

در خلاصه این اثر آمده است: در تیمارستانی به نام شارنتون تصمیم گرفته می‌شود نمایشی درباره زندگی و مرگ یکی از شخصیت‌های مهم انقلاب فرانسه به نام ژان پل مارا اجرا شود. این نمایش توسط مارکی دو ساد هدایت و کارگردانی شده و بیماران این تیمارستان آن نمایش را اجرا می‌کنند.

«ماراساد» با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی هر شب ساعت ١٩:٣٠ در تالار حافظ روی صحنه می رود.


image 
imageimageimage
  1. توجیهات طراح درباره اثر منطقی و و مرتبط با موضوع به نظر میرسد اما سایه پوستر معروف استفان زاگ‌مایستر(با طراحی حروف به صورت زخم هایی بر بدن) بر سر این توجیهات بسیار سنگینی میکند. تکرار این ایده کلیدی، پوستر حاضر را از خلاقانه بودن بازمی‌دارد.

  2. برفرض مثال توضیحات خوب اما با نظر(ناشناس) کاملا موافق هستم. بنده همیشه کارهای ایشان را دنبال میکنم. متاسفانه آقای سعید رضوانی عزیز مدتی است که با لحن و گویش پوسترهای غربی خلاقیتش را پیش میگیرد. بحث تخربب ایشان را ندارم. می توانید یه مروری به آثار ایشان داشته باشید . در آثار آقا سعید عزیز به عبارتی ایده های عین به عین و رد پای دیگر طراحان مشهود است و این شاید روند خوشایندی برای یک طراح گرافیک نباشد. آقا سعید برایتان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در کارهای دیگر، شاهد رشد بیشتری از شما باشم.

  3. سادیسم!!!
    خارج از اظهار نظر دوستان در کامنت های بالا، به نظر میرسه آقای رضوانی در درک معانی واژه ها مشکل داشتند. این تصویر،بیشتر حس سادومازوخیسمی داره؛ به معنای خودآزاری. نه سادیسمی به معنای دیگرآزاری…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *