پوستر هفته کتاب

پوستر هفته کتاب توسط بابک صفری طراحی شده است.

وی درباره این پوستر گفت: «پوستر هفته کتاب، یک طرح آرمانی برای رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه است و من با طراحی این پوستر سعی کردم حس و حال شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» را در مردم ایجاد کنم.

 پوستر هفته کتاب را بر اساس شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» طراحی کردم.

طرح پوستر هفته کتاب بر اساس هویت ذاتی و تصویر ظاهری پرنده بود. در این اثر بال‌های پرنده به ورق‌های کتاب تبدیل شده که تداعی‌گر پیشرفت و اوج انسان برای زندگی بهتر است. برای این مقصود انسان به همراهی با سواد و کمال‌گرا نیاز دارد و من برای تثبیت این مفهوم در ذهن مخاطب، بال‌های پرنده را به کتاب تبدیل کردم تا این حس را در مخاطبان هفته کتاب بوجود بیاوریم و کتاب، بالی برای پرواز انسان در رسیدن به کمال باشد.

رنگ آبی فیروزه‌ای در این اثر تداعی کننده آرامش و رهایی است و البته این رنگ نمادی از سنت اصیل ایرانیان نیز است. در این اثر المانی از پرواز و نغمه‌سرایی است که می‌تواند محتوای ذهنی خود را به‌صورت آواگونه به مخاطب منتقل کند.

این پوستر، یک طرح آرمان‌گرا است زیرا سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این پوستر، یک طرح آرمانی برای رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است. با طراحی این پوستر سعی کردم حس و حال شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن» را در مردم ایجاد کنم زیرا کتابخوانی می تواند راهی برای حال خوش مردم باشد.»

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر

image 
imageimageimage
  1. آقای صفری طراح خوبی بود چه شده که از طرح های آماده استفاده کرده ؟ این وازگان برای توجیه طرح یعنی چی؟ طرح آرمانی ؟ طرح آرمانی شما آقای صقری در وکتور استوک موجود و بارها پوستر شده و چرا فکر میکنید رنگ فیروزه‌ای فقط برای ایران است
    https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/dove-bird-fly-with-wings-book-for-logo-design-vector-25051746

  2. متاسفانه هنوز مراکز فرهنگی کشور فاقد یک مدیریت هنری واحد و طبق اصول حرفه‌ای هستند . نمونه پوسترهای هفته کتاب که به نظر می‌آید فقط در دو دوره گذشته توانست با پوستر محمد اردلانی و امید اولادی به شاخصه‌های یک پوستر استاندارد تا حدودی نزدیک شود ، اما این دوره به نظر می‌آید کاملا سلیقه هنری طراح در آن پیروز بوده نه عنصر اصلی پوستر یعنی اطلاع رسانی و جذب مخاطب . پوستری که از نشانه‌ای ساده و ایده‌ای به وفور دم دست سود جسته و اصلا برایش زیبایی شناسی مهم نبوده است .

  3. به جرات باید اینو بدترین پوستر کل تاریخ هفته های کتاب دونست.
    صفری کار خوب داره ولی حتمن این یکی از بدترین کارهاشه که بهتر بود به جای مصاحبه، مانع انتشار اسمش کنار این کار می شد.
    واقعا در کنار پوستر های عالی که اساتید کیانوش غریب پور، محمد اردلانی ویکی دوتا دیگه برای هفته ی کتاب طراحی کردند وقتی این کارو میزاری زبونت از این همه بی سلیقگی لال میشم!

  4. بنظر بنده بهتره دوستان فراموش نکنند که پوستر هفته کتاب آقای اردلانی از بدترین آثار بود که حتی در طراحی مینیمال کتاب هم از ساختار متزلزلی بهره برده بود.
    بابک صفری، همین که توانسته از شیوه ی اجرای پوسترهای همیشگی خودش فاصله بگیره و در خدمت سفارش دهنده باشه خیلی خوب عمل کرده

    و درنهایت فراموش نکنیم که این پوسترها هیچکدام مخاطب را ترغیب به مطالعه نکرده و نمی کنند پس تنها به این پوسترها به عنوان مجلس آرایی دوستان ارشاد نگاه کنید و بس.

    1. اصلا مسئله پوستر اردلانی که اتقافا دوسش داشتم نیست، با پوستر دوست داشتنی کیانوش غریب پور هم کاری ندارم، حتی کار عامه پسند سال پیش که اولادی ساخته بود و می شد بهتر باشه هم کنار. یه سرچ ساده کنید و پوستر های پیشین این هفته را ببینید. یقینا این پوستر سال جاری بدترین کاریه که تا حالا برای هفته ی کتاب ساخته شده. واقعا خجالت آوره !!

    2. سفارش دهنده بعید میدونم از این کار خوشش آمده باشه / صرف این که بابک صفری طراح خوبی هست بهش اعتماد کرده و ایشون هم کاملا سو استفاده کرده از این اعتماد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *