اسماء‌الحسنی

پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی

هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با سازماندهی پایگاه‌ اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی ‌پوسترز» در دو بخش اصلی و جنبی بصورت ملی در سال 1400 برگزار می‌‌شود. پوستر این دوره از نمایشگاه توسط مازیار علی‌یاری طراحی شده است.

علی‌یاری در مورد طراحی پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی می گوید:
طراحی چنین پوستری برای من که شرکت کننده‌ی ادوار پیشین این رویداد بودم بسیار سخت و شیرین بود. هنگام شروع ذهنم مرا به سمت طراحی اثری می‌بُرد که گویای مفاهیم جشنواره در قرنی نو باشد، و از طرف دیگر باید جنبه‌ی اطلاع رسانی پوستر برای بیننده حفظ می‌شد. سادگی و بی‌پیرایگی نوعی خط کوفی با تمام قدمتش بسیار مدرن به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که با طراحی تک حرف‌های مستقل و کنارهم قرار دادن و برخوردشان با یکدیگر مفهوم نمایشگاه حروف‌نگاری ؛ رنگین و نورانی بودنشان فضای جشنواره را در ذهن مخاطب هدف بیادآورد. فارغ از رویکرد طراحی پوسترهای مذهبی مرسوم، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.

زمان برپایی از ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران و فضای مجازی. آخرین مهلت دریافت آثار ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ می باشد. مجموع جوایز نقدی این دوره مبلغ 190.000.000 ریال می باشد . برای اطلاع از مقررات شرکت در نمایشگاه و جزئیات به وب سایت رسمی نمایشگاه و یا صفحه اینستاگرام با نشانی زیر مراجعه کنید.

www.todayposters.com


image 
imageimageimage