چهره‎های ماندگار ایران در یازدهمین نمایشگاه دنیای عجیب

یازدهمین نمایشگاه گروه دنیای عجیب با عنوان چهره‎های ماندگار ایران در گالری الهه برگزار می‎شود.

این نمایشگاه حاصل فراخوانی است که با همین عنوان منتشر شد و پس از دریافت 145 اثر با انجام داوری 46 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد که در کنار آثار مهمانان ویژه و داوران نمایشگاه، 60 اثر به نمایش در خواهد آمد.

قرار است تندیس گروه دنیای عجیب جهت قدردانی از حضور و حمایت صادق صندوقی از این نمایشگاه به وی اهدا شود. صادق صندوقی متولد ۱۳۲۵ در شهر همدان و یکی از ماندگارترین نام‌ها و از پیشکسوتان در حوزه تصویرگری کتاب‌های درسی و کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. وی پس از تصویرگری قصه‌های قرآنی به عنوان یک تصویرگر کتاب شناخته شد. یکی از معروف‌ترین کارهای استادصندوقی تصویر اصحاب فیل در کتاب‌های درسی بود. اغلب طرح‌های روی جلد کتاب‌های ترجمه شدهٔ ژول ورن نویسندهٔ مشهور فرانسوی که پس از انقلاب چاپ شدند، مزین به نقاشی‌های صندوقی است همچنین وی تصویرگر تمامی کارت‎های آفرین و صدآفرینی است که به شاگردان ممتاز اهدا می‎شد.

چهره‎های ماندگار ایران جمعه 10 آذر 1396، از ساعت 16 تا 20، در گالری الهه با نشانی خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن‎بست امینی، پلاک 3، افتتاح و اختتامیه آن 20 آذر برگزار می‎شود.


image 
imageimageimage