کاراکترهای بی دغدغه

« این تصاویر، مربوط به پروژه‌ی خاصی نیست و بیشتر مربوط به تمرین ها و مطالعات شخصی خودم هستند. این تمرین‌های آزادانه را زیاد انجام می‌دهم و نتایج خیلی خوبی هم از آنها می‌گیرم.

در فرایند این نوع تمرین‌ها، اساسا خودم را توی چالشِ موضوعات و تکنیک‌هایی که در آن ضعف دارم یا شناخت مناسبی ندارم می‌اندازم و از آنجایی که سفارش دهنده‌ای ندارم به راحتی و بدون دغدغه با آنها مواجه می‌شوم.

اوایل که کارم را شروع کرده بودم؛ از آنجایی که دامنه‌ی موضوعات خیلی گسترده بود دوست داشتم همه‌ی آنها را  امتحان کنم؛ ولی بعد از آزمون و خطاها و از این شاخه به آن شاخه پریدن های اولیه،  کم کم مسیر برای خودم مشخص شده است. باید بگویم فضای فانتزی را به شدت دوست دارم و هر چقدر فضای کار  بیشتر به سمت فان بودن برود من هم لذت بیشتری می‌برم.

تکنیک‌های دستی خیلی زیادی را در گذشته تجربه کردم؛ ولی در حال حاضر تکنیک دیجیتال، محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین تکنیکی است که دارم کار می‌کنم.

وقتی که پروژه‌ای را می‌گیرم؛ قبل از شروع کار خیلی برایم مهم است که با سفارش دهنده طی صحبت هایی که انجام می‌دهم به یک فهم مشترک از کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم برسیم یعنی منظور همدیگر را  بفهمیم که چه چیزی از پروژه می‌خواهیم. بعد اگر در مورد موضوع پروژه اطلاعات کافی و تصویری نداشته باشم به سراغ مطالعه‌ی رفرنس‌ها می‌روم . بعد شروع می‌کنم بصورت خیلی آزادانه اتود می‌زنم. گاهی این اتودها، خیلی زیاد می‌شود و گاهی با همان اتودهای اولیه به نتیجه نزدیک می‌شوم. بعد با سفارش دهنده‌ی پروژه، نزدیک ترین اتودی که به نظرمان خوب شده را انتخاب می‌کنیم و آن را پخته تر و کامل می‌کنم و در نهایت، اجرای نهایی را انجام می‌دهم.»

«سید حسین اجاقی» طراح گرافیک، متولد نهاوند و ساکن تهران است که طراحی و نقاشی را به صورت آکادمیک از سال ٨٤ شروع کرده است. برای دیدن پروژه قبلی او در روزرنگ سری به اینجا بزنید.

 

 

                              
image 
imageimageimage