«کوکو» بهترین فیلم انیمیشن جوایز سالانه ساترن شد

مراسم اهدای جوایز چهل و چهارمین دوره جوایز سالانه ساترن ۲۷ ژوئن از سوی آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک، برگزار شد (پنج شنبه به وقت ایران) و «کوکو» به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب شد.

«پلنگ سیاه» جایزه بهترین فیلم کمیک، بهترین کارگردانی برای رایان کوگلر، بهترین بازیگر زن مکمل برای دانای گوریرا، بهترین طراحی تولید برای هانا بیچلر و بهترین گریم را برای کن دیاز و جوئل هارلو دریافت کرد.

اما جایزه بهترین فیلم علمی تخیلی به «بلید رانر ۲۰۴۹» رسید و جایزه بهترین فیلم فانتزی به «شکل آب» اهدا شد. «برو بیرون» جایزه بهترین فیلم ترسناک را برد .

دیگر برندگان این مراسم گل گدوت دریافت کننده جایزه بهترین بازیگر زن برای «زن شگفت‌انگیز»، پاتریک استوارت بهترین بازیگر مرد برای بازی در «لوگان» و تام هالند بهترین بازیگر جوان مرد در فیلم «اسپایدر من: بازگشت به خانه» بودند.

در بخش تلویزیونی «بهتر است با ساول تماس بگیری» بهترین سریال اکشن/ماجراجویی/تریلر شد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای ریا سیهورن و بهترین بازیگر مرد مکمل را برای مایکل مک‌کین دریافت کرد.

«تویین پیکس» نیز جوایز بهترین ارایه در تلویزیون، بهترین ستاره مهمان برای دیوید لینچ، و بهترین بازیگر تلویزیونی را برای کایل مک‌لاچلان برد.

جایزه بهترین سریال علمی تخیلی به « The Orville»، جایزه بهترین سریال فانتزی به «بیگانه» و جایزه بهترین سریال اقتباسی ابرقهرمانی نیز به «فلش» اهدا شد. «شورشیان جنگ ستارگان» نیز به عنوان بهترین سریال انیمیشن شناخته شد.

جایزه ساترن از سال ۱۹۷۲ تاکنون به بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون اهدا می‌شود و امسال چهل و چهارمین دوره خود را برگزار کرد.

این جوایز  به فیلم های «ژانر» شامل بخش‌های علمی تخیلی، اقتباس از کمیک بوک‌ها و فیلم‌های ترسناک اهدا می‌شود. هر چند در هالیوود پیشتر به این فیلم ها جایگاه درجه ۲ داده می‌شد، اما در فرهنگ عامیانه قرن ۲۱ معمولا همین فیلم‌ها هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.


image 
imageimageimage