هندسه عامل اصلی نظم دهنده به فضا می باشد. هندسه وجود خارجی ندارد و می توان از آن به عنوان منطق طراحی نام برد که آن هم در نحوه ی آرایش معماری ظهور می کند. فضا به جهت تاثیر گذاری مطلوب خود به مخاطب نیازمند هندسه می باشد. مقرنس یکی از نمودهای هندسه ی منظم در معماری اسلامی می باشد که نمادی از «وحدت در کثرت» در فلسفه ی اسلامی است.
نگاه من به آلبوم «رقصانه» استاد شهرام ناظری نگاهی ساده و توام با معنویتی است که از عمق اشعار مولانا نشات می گیرد.
من با تحقیق در مورد «وحدت در کثرت» و نمودهای ظاهری آن در اطرافم دست به ایده پردازی برای این آلبوم زدم که سفارش اش را در مرداد ماه 1394 از استاد شهرام ناظری گرفتم.
عکاسی و تحقیق در مورد مقرنس ها اولین گام شروع این پروژه بود و پس از آنالیز دقیق و ایده پردازی برای ضرب ایده های ثانویه در ایده اصلی و در نهایت استفاده از پرنده هایی که به گرد هم پرواز میکنند تا به تعالی نزدیک شوند و شاکله هندسی مقرنس را تشکیل دهند و آنگاه پرنده ای که آزادانه در حال رقص است تا این بیت مولانا را بازگو کند :
مغرب و مشرق ار روم ور سوی آسمان شوم
نیسـت نشـان زندگــی تا نرسـد نشـان تـو
این آلبوم آخرین کارِ استاد ناظری، با آهنگسازی حسین پرنیا است که شرکت صوتی و تصویری سروش تهیه کنندگی آن را به عهده گرفته است و از اول بهمن ماه 1394 در فروشگاه های محصولات فرهنگی در سراسر کشور برای فروش عرضه شده است.