گلچینی از تصویرسازی‌های کودک / مریم یکتافر

« معمولا وقتی صحبت از تصویرسازی کتاب برای کودک و خردسال است کار کمی دشوارتر به نظر می‌رسد؛ چرا که تصویرگر موظف است علاوه بر ابتکار عمل و خلاقیت، همیشه فضا و کاراکتر و دیگر عناصر را به گونه‌ای خلق کند که علاوه برصراحت بیان، تازگی و بدیع بودن، به راحتی بتواند با مخاطب خود که همان کودک است ارتباط برقرار کند و از زیاده‌گویی نیز پرهیز کند.
تکنیک من برای تصویرسازی کتاب‌‎های کودک و خردسال، متفاوت از کتاب‌های نوجوان و بزرگسال است. در کارکودک، ازمتریال‌های مختلف شامل: طراحی، کولاژ، چاپ، دیجیتال و غیره استفاده می‌کنم و به ساخت کاراکتر اهمیت ویژه‌ای می‌دهم و سعی می‌کنم زمان بیشتری را به آن اختصاص دهم و بعد از آماده شدن کاراکتر، سراغ کمپوزیسیون، رنگ وگام‌های بعدی می‌روم.»

پروژه امروز روزرنگ ، گلچینی از تصویرسازی های مریم یکتافراست. مریم؛ متولد 1361و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران است. او در کارنامه خود تا کنون تصویرگری 50 جلد کتاب از قبیل: فکر بازی‌های من و عنکی(انتشارات علمی و فرهنگی)، یک دو سه چیلیک( انتشارات علمی و فرهنگی)، فسقلی ( انتشارات امیرکبیر)، ننه ذغالی سیاه خالی( انتشارات امیرکبیر)، خاله قلقلی خیلی زبلی(انتشارات مدرسه)، خاله بودبودی(انتشارات مدرسه) داستان‌های شاهنامه بیژن و منیژه(انتشارات دبستانک) را ثبت کرده است.


image 
imageimageimage