هویت بصری رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۲ طراحی و معرفی شد

روابط عمومی فدراسیون والیبال، از پوستر و هویت بصری مخصوص رقابتهای چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا رونمایی کرد. این مسابقات به میزبانی تهران از 24 تا 31 مرداد در سالن والیبال ورزشگاه آزادی برگذار می شود.

لوگو و پوستر مخصوص رقابتهای والیبال قهرمانی نوجوانان

سیاوش یعقوبی طراح پوستر این مجموعه رقابتها، در طراحی پوستر با استفاده از نمادها و رنگها به هویت محل برگزاری مسابقات اشاره کرده است. او با نمایش ایران در قاره‌ی آسیا و تاکید بر محل برگذاری مسابقات با نمادهایی از شهرتهران، یک پوستر پویا و پرتحرک طراحی کرده‌است. یعقوبی در این پوستر از رنگ‌های نارنجی (نماد تحرک و پویایی)، آبی لاجوردی، آبی‌سبز یا فیروزه‌ای که هر دو آبی از رنگهای اصیل ایرانی هستند، استفاده کرده‌است.

 والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا ۲۰۲۲
هویت بصری مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا ۲۰۲۲

لوگوی مسابقات، توپ والیبالی را نشان می‌دهد که در حال حرکت است و در توضیحات این لوگو اینگونه آمده است: « توپ والیبال در حال حرکت به عنوان عنصر اصلی و نماد والیبال و ترکیب آن با شاخه‌ی درخت که نمادی از رشد، شکوفایی و جوانه‌زدن است، به شکل دست درآمده و حول محور مرکزی در حال چرخش است تا عنصر حرکت را تداعی کند.»

در معماری کلی پوستر رقابتهای والیبال قهرمانی از نمادهای اصلی شهر تهران مانند برج میلاد و برج آزادی استفاده شده است. این نمادها با الهام از پرسپکتیو‌های برگرفته از نقاشی‌ها و مینیاتور‌های ایرانی با خطوط هندسی به هم متصل شده اند و همزمان فرهنگ اصیل و هنر ایران زمین را به نمایش می‌گذارند.