ادوبی
ادوبی

ادوبی استارتاپ فیگما را خریداری کرد

ادوبی اعلام کرد پلتفرم طراحی محبوب فیگما (Figma)، را در معامله‌ای با قیمت حدود 20 میلیارد دلار به صورت نقد و سهام خریداری می‌کند. Figma که در زمینه طراحی رابط کاربری (UI) مورد استفاده قرار می‌گیرد در طول چند سال گذشته با ابزار ادوبی ایکس‌دی (Adobe XD) این شرکت رقابت شدیدی داشته و باید دید ادوبی در آینده چه برنامه‌هایی برای آن دارد.

ادوبی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده است:
«Adobe و Figma با می توانند با یکدیگر آینده خلاقیت و بهره‌وری را دوباره به تصویر بکشند. این دو محصول در کنارهم می توانند با گسترش خلاقیت در وب، طراحی محصول را پیش برده و الهام بخش جوامع جهانی سازندگان، طراحان و توسعه‌دهندگان باشند. ما فرصت‌ها و قابلیت‌هایی بزرگ و با رشد سریع را در بازار ایجاد خواهیم کرد. قابلیت‌هایی که ارزش قابل توجهی برای مشتریان، سهامداران و صنعت ایجاد می‌کند.»

«دیلن فیلد» و «ایوان والاس» اولین بار 10 سال پیش فیگما را تاسیس کردند. فیگما در سال‌های اخیر به پلتفرم طراحی مشترک بسیاری از کسب‌و‌کارهای جهان تبدیل شده است. هزاران طراح و توسعه‌دهنده در شرکت‌های مختلف جهان از جمله مایکروسافت برای کارهای خود به این نرم افزار وابسته هستند.

کمپانی ادوبی اکنون قصد دارد تا جامعه خود را با Figma ترکیب کند و احتمالا در آینده محصولات و خدمات آن را به Adobe Creative Suite اضافه خواهد کرد.

فیگما به فعالیت مستقل خود ادامه می‌دهد

فیلد، از بنیانگذاران و مدیرعامل فیگما در مورد ادامه فعالیت این نرم افزار می گوید:

«ما قصد داریم فعالیت‌های Figma را به همان روش سابق ادامه دهیم. ما کاری را انجام می دهیم که معتقدیم برای جامعه، فرهنگ و کسب‌و‌کار ما بهترین است. Adobe عمیقا متعهد است که Figma را مستقل نگه دارد.»

فیلد به عنوان مدیرعامل Figma به کار خود ادامه خواهد داد و گزارش‌های مربوط را به «دیوید وادهوانی»، رئیس ادوبی اعلام می‌کند.

Figma همچنین قصد دارد تا از تخصص ادوبی در زمینه‌های طراحی سه‌بعدی، ویدیو، وکتور، تصویربرداری و فونت‌ها استفاده کند. مواردی که طراحی محصول در محیط وب را تا حد زیادی بهبود ببخشد. فیلد در این زمینه می‌گوید که این شرکت ترکیبی از «ابزارها و فضاهای جدید را برای توانمندسازی مشتریان و به‌منظور طراحی سریع‌تر و آسان‌تر محصولات ایجاد خواهد کرد».


image 
imageimageimage