شرکت کرمانموتور روز گذشته در مراسمی از لوگو و هویتبصری جدیدش رونمایی کرد. این مراسم با نام «فصل نو» در هتل استقلال تهران برگزارشد و نشان جدید کرمانموتور در معرض دید رسانهها قرارگرفت. این اعلام هویت جدید، با اعلام برنامههایی از سوی مدیران این برند، برای افزایش و توسعه فعالیتهای آنها همراه بود.
کرمان موتور یکی از زیر مجموعههای گروه صنعتی کرمانخودرو است که نزدیک به 30 سال از شروع فعالیت آن میگذرد. پرستوی آبی رنگ، نماد شرکتهای زیر مجموعه کرمان خودرو است. حتی برخی گروههای صنعتی مانند ریگانخودرو و خودروسازی راین با اینکه از تملک کرمان خودرو خارج شدهاند، اما همچنان پرستو در نشان آنها دیده میشود.
رویکرد جدید کرمان موتور
بسیاری از خودروسازها، همزمان با تغییرات و تحولات جدید در فعالیتها و اهدافشان، دست به ایجاد تغییر در لوگو و هویت بصری خود میزنند. مهندس فیروزی مدیرعامل کرمان موتور نیز هدف این تغییر را، ایجاد تحول و ورود به بازارهای جهانی اعلام کرد. این خودروساز پیش از این به عنوان یک مونتاژ کننده فعالیت داشته است و اکنون قصد دارد خودروهایی با لایسنس کرمان موتور را تولید کرده و به عنوان یک خودرو ساز وارد بازار شود.
مهندس فیروزی اعلام کرد با تکمیل کادر طراحی خودرو در این شرکت، اولین محصول اختصاصی کرمان موتور بر پایه پلتفرم PS1 در ماه های آتی رونمایی خواهد شد. نرخ رشد کرمان موتور، 60 درصد در سال گذشته است و در سال جدید به دنبال سهم بیشتری از بازار و رسیدن به ظرفیت تولید 60 هزار دستگاه خودرو در سال است.
مدیرعامل کرمان موتور، هدف اصلی این خودروسازی را رسیدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه در سال 1405 اعلام کرد.
لوگوی برجسته پرنده و لوگوی تخت KMC کرمان موتور
حسین وفایی، که تحصیلاتش در طراحی خودرو را در تورین ایتالیا گذرانده است، طراح ارشد کرمان موتور، طراح نشان جدید کرمانموتور است. وفایی در خصوص این باز طراحی گفت: «ما سعی داشتیم با حفظ تاریخ سی ساله این پرنده، آن را در فرمی صنعتیتر و مدرنتر اجرا کنیم. در عین حال با حفظ پیشینه این فرم، در لوگوی جدید میتوان حرف K را در آن مشاهده کرد.»
وفایی همچنین گفت که هدف از طراحی لوگوی برجسته، ایجاد احساس پویایی و اوج گرفتن است. این در حالیست که تایپوگرافی جدید شرکت که سه حرف KMC (مخفف kerman motor company) است، به صورت تخت طراحی شدهاست.