طراحى فاز دوم كمپين جديد بانك سامان

«بانك سامان» در ادامه ى كمپين تبليغاتى «وين كارت»، سفارش قسمت دوم اين كمپين را به «شركت ٣٦٠ درجه» سپرد. موضوع اين كمپين، برگزارى قرعه كشى اين حساب بود كه در كمپين قبلى، به مخاطب معرفى و شناسانده شده بود.
فرشيد منفرد با رعايت كانسپت و فضاسازى قسمت اول، طراحى قسمت دوم اين كمپين را هم به عهده گرفت.
فضاى فانتزى اين آگهى تلويزيونى، در راستاى فاز اول و تثبيت ذهنيت از پيش ساخته ى مخاطب است. در ادامه، مراحل طراحى و ساخت اين كمپين را مى‌بينيم.

سفارش دهنده: بانك سامان
آژانس تبليغاتى : شركت ٣٦٠ درجه راهكارهاى خلاق
طراح، انيماتور و كارگردان: فرشيد منفرد
مدل سازى: فرزاد مجيدى
آهنگساز: نيما عظيمى‌نژاد
گوينده: استاد اميرهوشنگ زند

poster_mockup
ATM-00
ATM
Heli1
Heli2
Poster-H
Ro2
Detail01
s0
s1
s2
s4
s5
s6
s7
Test1
Test2
HOMES
W01
W03
W02
Etud01
etud2
Etud3
New-STB

image 
imageimageimage
  1. از بُعد دیزان خیلی هم خوب و دوست داشتنی. اما شده از خودتون بپرسین تارگت آدییِنس این کارا چه گروه سنی هستند؟ یا پیامی که به مخاطب میخواد بده چی هست؟ این پوستر پشت شیشه یه بانک با چه لحنی داره با مخاطبش حرف میز‌نه! اصلا این کارها با هویت سازمانی مفصلی که تیم اقای هوانسیان برای بانک سامان اماده کردن که بین همه بانک های ایرانی زبان‌زده؛ چه ارتباطی داره، دوستان عزیز اطلاع دارم که مخاطب اصلی این سایت را بیشتر طراحان گرافیک تشکیل می‌دهند اما باور کنید از منظر تبلیغات حرفه‌ای این کار ها گل در چمن و شیرین کاری محسوب می‌شه!

    1. دوست گرامى اين كمپين يك فاز اول داره كه توضيحات مفصلى هم براش داده شده. رويكرد بانك از ابتدا يك كمپين فانتزى و كمى شوخ طبعانه بوده. بنابراين، نقد شما در مورد فاز دوم اساسا مطرح نيست چرا كه ساختار و فرمش مطابقه با قسمت اول. شما بايد برى يقه بانك رو بگيرى كه اصلا چرا دلتون يه كمپين كارتونى خواسته؟!!
      درباره هويت سازمانى بانك سامان، جدا از اينكه كار چه شخص يا اشخاصيه (بنظرم مهمترين قسمتش لوگوى بسيار حرفه اى و جوندار و تميزشه كه اون هم اصلا كار يه شركت خارجيه و همه هم ميدونن) اتفاقا حال و هواى اين كمپين رو بى ربط با اين هويت نميدونم. متفاوت بودن و انعطاف بانك رو از همين لوگوى مرغوب مى شه فهميد و شناخت. پس نميشه گفت بى ربطه.(واصلا بى ربط هم كه باشه، من نمى دونم واقعا چرا و چطور شما مبحث هويت سازمانى رو به تيزر ربط و بسط ميدى؟)
      درباره پوستر، كمپين يك سلسله رويداده و بنا به همين دليل نام كمپين رو گذاشتن روش. مخاطبى كه تيزر اينكار رو در تلويزيون ديده، با ديدن پوسترش در بانك شوكه نمى شه، نگران نباشيد! و بر فرض هم كه اينطور باشه، باز اين از سفارش دهنده نشات مى گيره.
      و در آخر نظر عجيب و غريبت درباره تفاوت بين گرافيك و تبليغات هم برام جالبه! اينكه مرزبندى كردى و دنياى درهم تنيده شده اين دوتا رو از هم تفكيك كردى به خودت مربوطه. نقد من و شما حقيقت مطلب رو تغيير نميده و اون اينه كه اساسا اين دو مبحث باهم همخون هستند. بالاخره ما طراحا هم آرم و لوگومون رو نميزنيم به ديوار گالرى و ازش پول دربياريم. بلكه طراحى هاى شاخه هاى مختلف كار ما، ربط مستقيم و غير مستقيم به دنياى تبليغات داره..
      باقى بقايت
      ==========
      سپاس فراوان از روزرنگ و تيم ٣٦٠ درجه و خصوصا فرشيد خان منفرد

      1. همکار عزیز شما که ناآگاهانه و از روی کم سوادی پاسخ بلندی در حمایت از دوستانت می‌نویسی مطمئنم با کمی مطالعه متوجه مرز های تبلیغات و طراحی گرافیک خواهی شد این مرز ها در هم تنیده‌اند بله! اما تعاریف بسیار شفاف در این زمینه وجود داره که قطعا نمی‌شه در موردشون مقلته کرد. پیشنهاد می‌کنم کمی اطلاعات رو در مورد هویت سازمانی٬ نه هویت بصری بیشتر کنی تا نگی چه ارتباطی بین این کار و هویت یک سازمان وجود داره!
        ملاک شما از مرغوبیت لوگوی بانک احتمالا لوگوی “بی‌پی” (کمی در پرسپکتیو رفته) باید باشه که مرغوب دونستنش هم مشخصا از کم اطلاعی شماست. درسته که سلیقه در این حرفه نقش داره اما بخش زیادی از ربط دادن نظرات به سلیقه؛ از بی اطلاعی ما نشات می‌گیره. واقعا بیانه بلند نوشتن هنره! اما اهمیت محتوای مطالب رو فراموش نکنیم.

        1. همکار عزیز شما که از روی کم سوادی، مغلطه را مقلته مینویسی و تهمت ((حمایت از دوستان)) به راحتی استفاده میکنی، پیشنهاد می‌کنم کمی اطلاعات رو در هم زمینه ها بالا ببری.
          اینکه سورس این لوگو چیست و از کجا آمده کوچکترین ربطی به این کمپین نداره.
          به مدیران بانک اعلام کنید تا دفعه بعدی حتما ((نظرات جدا از سلیقه)) شما رو در طراحی کمپین هاش در نظر بگیره.

  2. ببخشید اما دقت کردین ۳۶۰ هركارى می‌کنه شما ازش خبر منتشر می‌کنید!آیا روابط صمیمانه با افراد به اخبارتون جهت می‌ده؟

    1. دوست گرامى، روزرنگ از همكارى با تمامى آژانس هاى تبليغاتى و شركت هاى معتبر استقبال مى كند. ملاك روزرنگ براى انتخاب پروژه ها، تنها كيفيت و ارايه كامل آن هاست.

  3. دم فرشید منفرد گرم
    با وجود…رفتن تقریبا همه آدما‌های حرفه‌ای و با ارزش «آژانس ۳۶۰ درجه»
    نمی‌دونم چرا فرشید منفرد خفن و کار درست چرا هنوز اونجا مونده؟؟؟
    به هر حال خیلی هم خوشگل و عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *