طراحی لوگو و هویت بصری اسپاد

« هلدینگ ” اسپاد” متشکل از کسب و کار های داخلی و بین المللی متعدد در حوزه های بازرگانی، تولید و خدمات است که برای مدیریت و نظارت کسب و کارهای خود، تصمیم به تاسیس شرکت هلدینگ مادر نمود. بعد از جلسات نیاز سنجی آژانس تبلیغات طوسی لوگو برند بر اساس یک المان قوی و اصیل ایرانی طراحی و اجرا شد که پس از تحقیقات کتابخانه ای طرحی از قطعه ای گچ بری شده از تپه حصار دامغان متعلق به دوره ساسانی را انتخاب کردیم. در طرح لوگو نیاز بود شاخص های جهانی بودن، هویت ایرانی، مرکز و الهام بخش، صنعت و سرمایه گذاری نمایان باشد. بعد از اتود های اولیه و برگزاری جلسات راهبردی با کارفرما، حاصل کار به حالت فعلی در آمد.»

 


image 
imageimageimage
  1. درسته که جزو لوگوهای پر جزئیاته ولی خیلی چشم نوازه، اصلا شلوغ نیست و بنظرم اون تکه های آبی که توی سرو ایرانی هر دفعه یه شکله خیلی به منظم بودن تکراری نبودنش کمک کرده و چشم رو خیلی خوب میچرخونه

  2. سلام
    در لوگو یک شلوغیی احساس میشه که باعث خواهد شد به راحتی در ذهن ثبت نشود. ( نقش سرو با حالتهای مختلفش کیج کنندست)
    در تصویر موجود خود نقش گچبری ساده و زیباتر است و میتونست الهام بخش بهتری باشد.

  3. لوگوی شلوغی شده. ضمن این که مشابه توی طرح‌های اسلیمی زیاد داره و این باعث می‌شه فکر کنیم این هم از همونهاست. تلفیق این همه المان توی یک لوگو فکر نمی‌کنم کار خیلی معقولی باشه یا حد اقل راهش این نیست؛ الان بیشتر شبیه جنگل سَروه.

  4. درحالیکه این روزها لوگوی اکثر شرکت‌های بزرگ دارن ریدیزاین میشن و ساده‌تر و مینیمال‌تر میشن، این لوگو با این جزئیات زیاد لوگوی مدرن و به روزی محسوب نمیشه اما انصافا از نظر بصری کار شسته رفته و چشم نوازی شده. انتخاب رنگ‌ها هم خیلی خوبه.
    درمجموع به نظرم نمره قبولی میگیره!

  5. لوگوی خیلی خوبی شده، انتخاب رنگ ها عالیه، با وجود به کار بردن المان های زیاد، لوگو یک دست و هماهنگه و پر جزئيات بودنش اذیت نمیکنه.

  6. فرم کلی خوبه رنگ بندی هم دوست داشتنیه اما بنظرم اصلا معانی جهانی چرخ دنده و … رو نمیرسونه این توجیهات رو که خلق الساعه درست میشن دوست ندارم؛ سرو ایرانی ، خورشید و …. !!!!!!!!!!!!!!!

  7. سلام
    خوبه
    یه مقدار شلوغه
    اگر سرو دور دو تکه نبود و یه تکه و یه رنگ بود
    خلوت تر و قابل فهم تر بود

  8. من هم با نظر بقیه موافقم… در وهله تراکم اجزای لوگو خیلی زیاده…این خیلی خوبه که می خواید مفاهیم زیادی رو در بر داشته باشه. اما بهتر این بود که فرم های مشترک بین این مفاهیم رو انتخاب می کردید. تا اجزا رو به حداقل و مفاهیم رو به حداکثر برسونین و در نهایت لوگویی شسته رُفته رو به نمایش می گذاشتین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *