درباره تصویرت از من تجدید نظر کن

«درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» یک برنامه تحقیقاتی – اجرایی پنج ساله است که از سال ۱۳۹۲ در تهران کلید خورد. در راستای اجرای این پروژه، کمپینی هم در فضای مجازی ایجاد شد که نتیجه‌ آن مجموعه‌ای از عکس‌های بالغ بر هزار نفر از سراسر دنیاست با تابلویی در دست‌شان که روی آن عنوان نمایش نوشته شده است.
در تابستان دو سال گذشته، ایده‌ «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» طی یک پنل در ورک ‌شاپی بین‌المللی درآلمان معرفی و قرارهای زیادی برای کار مشترک با هنرمندان از کشورهای مختلف گذاشته شد. یکی از آن‌ها کارگردان آلمانی « النورا هردر» بود که این رویداد نتیجه‌ همکاری و مقدمه‌ اجرایی جالبی است برای کارهای بزرگتر و بین المللی. این پروژه به سوءتفاهمات بینافرهنگی می‌پردازد و سوال می‌کند، تصویری که هر کس از «دیگری» دارد ناشی از چه چیزهایی می‌تواند باشد یا چقدر رسانه‌ها، مطبوعات، اینترنت، سیاست، قدرت و … روی شکل‌گیری این تصاویر تأثیرگذار بوده‌اند؟ همچنین این پرسش را مطرح می‌کند که چقدر شبیه تصاویری هستیم که رسانه از ما در غرب ساخته است و غرب چقدر شبیه تصویر توریستی‌ای است که ما در ذهن داریم؟
این پرفورمنس با سفر به شهرهای مختلف جهان، زندگی روزمره‌ فرد به مثابه فرهنگ‌اش را مورد مطالعه قرار می دهد.

طراحی گرافیک این پروژه‌ که اجرای آن اخیرا به پایان رسیده است و در ادامه تصاویر آن را خواهید دید، از پروژه‌هایی‌ست که توسط استودیو « تهران» صورت گرفته. مجموعه ای که هم فضای مجازی و هم فضاهای فیزیکی را پوشش داده اند. پرفورمنسِ «درباره‌ی تصویرت از من تجدید نظر کن» به کارگردانی « آروند دشت‌آرای» و همکاری گروه اجرایی « ویرگول» در مهرماه ۱۳۹۵ در تالار چارسوی تئاتر شهر اجرا شد.
مدیریت هنری این پروژه را فرهاد فزونی به عهده داشت. در کنار فرهاد فزونی، مهدی قاسمی، سمانه نیک‌فرد (طراحان گرافیک) و سامان ارشدی (موشن گرافیک) سایر اعضای تیم طراحی گرافیک این پرفومنس بوده اند.

poster
poster-5070-1

Brochure
contactsheet-001

Pictures Profileprofile-pics

billboard03

02 01

Instagram Pictures
4

3 2 1 04 0212

09

07 INSTAAX 2 06 05 INSTAAX 2 9 8 017 6 5 1514 13 12 11 5 4 3

2

1

 

 


image 
imageimageimage