بازیافت ورق‌های نرم نوشیدنی‌های بیمارستان کودکان

‏ مارینا فیشریو 

(Marina Frigerio) متولد بوینس آیرس آرژانتین، 24 ساله و  فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه معماری ،طراحی و شهرسازی دانشگاه بوینس آیرس است.

او خود را عاشق تایپوگرافی و تصویرسازی می‌داند و معتقد است مطالعه باعث می‌شود تا افق‌های خلاقانه خود را بتواند گسترش دهد.

مارینا شخصی فعال است و هم اکنون در یک سازمان ارتباطات و آژانس بازاریابی دیجیتال کار می‌کند و همچنین به عنوان بخشی از تیم آموزشی طراحی گرافیک دانشگاه بوینس آیرس مشغول به فعالیت است. او اخیرا پروژه‌ای بسته بندی با عنوان Tribalبرای یک بیمارستان کودکان انجام داده است که توضیحات این پروژه را به صورت اختصاصی در اختیار روزرنگ قرار داده است. با روزرنگ همراه باشید:

« ما از بازیافت ورق‌های نرم نوشیدنی‌های بیمارستان استفاده کردیم تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند و همچنین بیمارستان کودکان از سود حاصل از این فرآیند بهره مند شود.

من تصمیم گرفتم پیشنهاد یک بازی جذاب فکری چهار مرحله‌ای را ارائه کنم؛ بازی جالبی که از خود جعبه آغاز می‌شود؛ بازی Tribal نیاز به صبر و تمرکز بالایی دارد؛ افرادی که نمی‌توانند با چالش باز کردن جعبه کنار بیایند احتمالا از ادامه بازی مایوس خواهند شد؛ این در حالی است که این بازی محدوده سنی خاصی را در بر نمی‌گیرد و دستور العمل‌ها و راه حل‌های هر کدام از مراحل بازی بیش از یک مورد است.

 در داخل جعبه سه بازی: Chican، Totemo و Hairu  همراه با سی دی مخصوص برای ادامه بازی به صورت دیجیتال وجود دارد.

Chican شامل چهارده قطعه است که باید به گونه‌ای قرار بگیرند که یک مربع کامل ایجاد کنند.

 

 

‏

Totemo یک بازی جذاب است که در آن سه قطعه باید به شکل یک ستاره شکل داده شوند.

‏Hairu ، بازی‌ای است که ماموریت آن قرار دادن مکعب بیرونی در داخل ساختار شکل به گونه‌ای است که همان ساختار مربع حفظ شود.

برای طراحی جعبه من از نمادهای پیشین هنر کلمبیایی استفاده کردم و با جمع آوری تصاویر مختلف و ترکیب آن‌ها با رنگ‌ها به زیبایی بصری مورد نظر خود رسیدم.

مراحل تولید بازی، من را با چالش جعبه و چگونگی باز شدن آن مواجه کرد که برای حل این چالش از Box of Dovetail Impossible اقتباس کردم که معروف به «جعبه غیر ممکن برای باز شدن» است.


چالش دیگر من این بود  که چگونه کسانی که نمی‌توانند جعبه را باز کنند باید به ادامه بازی بپردازند درحالی که دستورالعمل بازی‌ها در داخل جعبه قرار دارد؟ 

بنابراین تصمیم گرفتم دستورالعمل را در زیر جعبه مخفی کنم و کسانی که قصد انجام بازی را دارند با برداشتن برچسب زیر جعبه به دستورالعمل پنهان آن دست یابند.»