سال 2016 را در زمینه برندنیگ می توان به سالی برای مخاطبین اختصاص داد چرا که در این سال بیش از 10 کمپانی برتر دنیا با توجه ویژه به رفتارهای مخاطبین خود برای تغییراتی در دیزاین برند از طراحی لوگو گرفته تا دیگر موارد اقدام کردند. این کمپانی ها مخاطبین و جامعه را الهام بخش این تغییرات می دانند. در دنیای مدرنیته امروز، ایجاد تغییر در دیزاین هر چند کوچک و ساده، تاثیرات بسزایی در مارکتینگ داشته است که بخش عظیم آن مربوط به رسانه های اجتماعی می شود که به گسترش دادن این موضوع کمک زیادی کرده است. همراه هم نگاهی به تعدادی از این تغییرات بحث برانگیز در لوگوهای کمپانی هایی نظیر کداک، اینستاگرام و موزیلا می اندازیم: