بسته بندی برای لوسترهای لوکس در نیوزلند

کمپانی دیوید تروبریج (David Trubridge) مخفف به DT در نیوزلند که در زمینه دیزاین و تولید لامپ و لوسترهای خاص فعالیت دارد، از استودیو گرافیک دیزاین (Nick De Jardine) درخواست کرد تا بسته بندی محصولات جدید این شرکت را طراحی و بهبود بخشد.

بسته بندی های پیشین DT جعبه های کارتونی ساده ای بودند که استاندارهای لازم در آن رعایت نشده بود.
لامپ هایی که توسط DT طراحی می شد به درستی در جعبه ها جا نمی شدند و یا سایز آن ها بیش از اندازه بزرگ بود. حتی باز کردن و در آوردن محصول از داخل جعبه کمی پیچیده بود. بنا بر قوانین پستی آمریکا که برای ارسال محصولات سخت گیری می کرد، استاندارد های بسته بندی DT باید تغییر می کرد، بدین صورت که یک محصول باید قابلیت این را داشته باشد که در عرض چند ثانیه از داخل بسته بندی خارج و دوباره به راحتی وارد آن جا شود. پس دغدغه اصلی طراحان پروژه، طراحی یک بسته بندی با داشتن استانداردهای ذکر شده و به طور حتم با ظاهری زیبا بود.

آنها یک سیستم کاربردی درست کردند که باز و بسته کردن جعبه ها را ساده کند. راه حل آن دقیقا در قسمت پایینی جعبه این محصول بود. آنها جعبه این لوستر را به دو قسمت تقسیم کردند. قسمت بالایی برای تکه های لوستر و قسمت پایین را چیزی شبیه به یک کشو در آوردند تا لامپ و سیم داخل آن قرار بگیرد. بدین شکل شما به سرعت در جعبه را باز کرده و سپس قسمت کشویی پایین را نیز باز می کنید و محتویات آن را می بینید. حتی در این حالت تمامی قطعات بدون تماس با دست قابل رویت می باشد. حالا DT یک راه حل خوب برای مشکلش پیدا کرده است که یک بسته بندی کاربردی و زیبا است.

منبع


image 
imageimageimage