بسته بندی برند beak pick

« طبیعت برای ما جذابیت‌های بسیاری دارد و ما همیشه با مشاهده و بررسی اجزای موجود در آن به نتایج و برداشت‌های خلاقانه‌ای می رسیم.

ایده ما ساختن هویت برندی بود که این پیام خاص را منتقل کند:«مربا، به جای اینکه مثل یک وعده غذایی سریع بلعیده شود، چیز لذت بخشی است که باید مزه مزه شود»

برای رسیدن به ایده ما سراغ طبیعت رفتیم و به نحوه میوه خوردن پرندگان در باغچه ها دقت کردیم؛ به این نتیجه رسیدیم که رفتار آنها بیانگر شیوه‌ای طبیعی است که انسان باید از غذا تغذیه کند و از آن در مقادیر کم لذت ببرد.

رفتار آنها مختصر و مفید بود: میزان روزانه غذای خود را در قطعه‌های کوچک مصرف می‌کردند؛ این روشی است که انسان باید مربا را مصرف کند؛ آنها “خوراکی‌های روزانه ای هستند که به جای سریع بلعیده شدن باید  آهسته و با فراغت خاطر خورده شوند و هم زمان از آنها نیز لذت برده شود.

همچنین از لحاظ بصری و زیبایی شناسی متوجه شدیم که شباهتی جالب میان منقار پرنده و شکل برخی از میوه‌ها وجود دارد و فقط باید به جای بدن پرنده از میوه‌ها که  اجزای اصلی مربا هستند، استفاده کنیم و این یعنی محصول ما!

این‌گونه شد که نام “beak pick” متولد شد؛ این نام به وسیله یک سری از تصاویر منحصر به فرد که تشابهی میان آناتومی بدن پرنده و شکل میوه‌ها داشت ترکیب وتصویرسازی شد. 

وقتی در موضوع پرنده عمیق‌تر شدیم، از طرز راه رفتن و جست و خیزشان برای سبک نوشتن عنوان beak pick الهام گرفتیم؛ سپس تصاویر رنگی را با عنوان مربا که مشکی انتخاب کردیم در یک زمینه سفید قرار دادیم تا  موجب برجسته شدن  و ایجاد تاثیر قوی در بیننده شود. 

پیام ما واضح و دقیق بود؛ مصرف کننده بهتر است «بیک پیک» را به عنوان خوراکی شیرین روزانه‌اش مصرف کند.

از لحاظ بصری، برند «بیک پیک» با پرندگان و میوه‌های طراحی شده جذاب روی لیبل، منعکس کننده یک دیزاین حرفه‌ای است که  به طور کامل کیفیت طبیعی محصول را نمایان می سازد.

محصولات «بیک پیک» شامل مربا،کمپوت، میوه‌های خشک و چای می‌باشد.»

این پروژه توسط استودیو طراحی backbonebranding  مستقر در ارمنستان طراحی و اجرا شده است.


  1. به عنوان یک طراح گرافیک از تنها چیزی که در این کار لذت بردم ترکیب شکل پرنده و میوه ها بود. به عنوان یک کار خلاقانه صرف، جالب بود، اما استفاده از این ایده برای بسته بندی محصول غذایی آن هم مربا، نه تنها غلط بلکه شوک آور است. به نظر بنده به جای ترغیب، حس دافعه وحشتناکی را برای مخاطب ایجاد می کند. من قبل از خواندن توضیحات فکر کردم محصول مربوط به غذای پرندگان یا چیزی شبیه این است و در حال خوندن کپشن مدام منتظر ربط منطقی بودم که پرنده را به مربا ارتباط دهد، اما توضیحی که برای ایده کار نوشته شده بود بسیار خام و ساختگی به نظر می رسید و گویا بعد از پیدا کردن ایده این توضیح برای توجیه آن پیدا شده . کاری که بسیاری از طراحان انجام می دهند اما در اینجا این ساختگی بودن با شدت بیشتری احساس می شود.

    1. سلام. من هم با شما هم عقيده هستم. ايده جالب است ولي نه براي اين موضوع. فكر مي‌كنم در تمام مدت صرف اين مربا، احساس كنم دل وقلوه خوني يه پرنده، زير دندونام خرچ‌خرچ مي‌كنه.

    2. دقیقا من هم همچین حسی داشتم
      با خودم فکر می کردم اگر من هچنین بسته بندی ای رو توی فروشگاه ببینم، مخصول رو میخرم یا نه؟
      توی این که کار خلاقانه ست شکی نیست، اما مناسب بسته بندی مواد غذایی نیست

  2. دقیقا وقتی منم دیدم همین حس بهم دست داد اما شما با جزئیات بیشتر بیان کردین این حس رو. واقعا در جایگاه یه تصویرسازی خلاقانه عالیه اما برای این محصول اصلا مناسب نیست. مخصوصا پاهای پرنده ها که به شدت واقع گرایانه طراحی شده و به من نه به عنوان یه طراح، بلکه به عنوان یه خانوم حس چندش آوری داد از خوردن این مربا.

  3. اگه توضیحات قبل از تصاویرو نمیخوندم. واقعا این حس به من انتقال داده نشد. میخوام بگم با دیدن تصاویر اصلا پی به مفهوم نبردم.و به نظرم جالب نیست

  4. باید فرم کلی پرندگان را مد نظر می گرفت تا به سادگی فرمی بدن وبه خصوص پاها برسد نه اینکه سعی در طبیعی جلوه دادن که بیشتر به رخ کشیدن تکنیک واقع گرایی هست بشود وبه قول دوستان بالا حس خوردن پرنده بوجود نیاید وفقط ترکیب زیبا ونو دیده شود.

  5. ایده خلاقانه و جالبیه ولی برای بسته بندی موادغذایی و به خصوص مربا جالب نیست چون بسته بندی خیلی روی ذهنیت مصرف کننده نحصول اثر میزاره ایده عالیه ولی نه برای مربا و موادغذایی من خودم اگه بخوام این مربارو بگیرم هرچی هم مزه و کیفیت عالی باشه بخاطر بسته بندیش ممکنه از خریدش صرف نظر کنم چون یه حس بدی برای استفاده اون محصول بهم میده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *