بسته‌بندی زعفران به آفرین

«استفاده از هویت بصری اصیل ایرانی اولین نکته در طراحی این بسته‌بندی است؛ هویتی که امروزی شده و به دور از جزییات، به سادگی معرف محصول و در خدمت آن است.

انجام و تکمیل این پروژه سه ماه زمان برد که بیشتر این مدت، مربوط به بحث تحقیقات و بررسی بسته‌های موجود در بازار و رویکرد شرکت‌ها در حوزه بسته‌بندی زعفران بود.

در این طرح تمام کلیشه‌های مرسوم بسته‌بندی زعفران، از جمله در سایز، قطع بسته،‌ رنگ بندی و همچنین ساختار بسته تغییر داده شده است. روی بسته فقط دو کلمه درج شده است: یکی نام شرکت و دیگری وزن محصول؛ این ساده‌ترین حالت معرفی یک محصول است.

مشخص بون محصول مهم‌ترین خواسته کارفرما بود که تاثیر مهمی بر انتخاب مشتری جهت اطمینان از کیفیت محصول (‌زعفران ) را ایجاد می‌کند؛ خواسته دیگر کارفرما طراحی یک بسته اقتصادی  (‌از جهت هزینه های تولید )، لوکس و متمایز با رقبا بود.»

 

طراحی جعبه مادر :
طبق روال مرسوم در بازار، تمام بسته های زعفران بر روی یک کارتکس زعفران بصورت پرفراژ چیده شده و از یک بند آویز می شوند. اما در طراحی جعبه این محصول، باکس طلقی برای هر محصول در نظر گرفته شدکه هر باکس ۱۲ تا ۲۴ عدد از این بسته را در خود جای می دهد.

 

نمایش باکس زعفران در فروشگاه ها :
تغییر اساسی دیگر ،نوع نمایش محصول در فروشگاه ها می باشد. برای نمایش این محصول یک استند برای چهار باکس که چهار وزن اصلی را شامل میشد طراحی شد. تا هر یک از باکس های طلقی روی آن قرار گرفته و به راحتی در تمام فروشگاه ها و در قفسه نصب و نمایش داده شوند. این کار باعث نظم در چیدمان محصول و سهولت در استفاده برای فروشنده و جذابیت برای مخاطب شده است.»

طراح و مجری پروژه : محسن کریمی  لیسانس طراحی گرافیک

 

 


  1. با سلام
    نسبت به بسته بندی اول تفاوت بالایی ایجاد شده، اما در مجموع یک طرح بازاری که هیچ تناسبی بین طرح و فونت نیست
    فونت محصول بسیار بد انتخاب شده، این نوع فونت بیشتر برای طلا فروشی مورد استفاده هست نه محصولی مثل زعفران
    در کل خیلی بهتر شده ولی کاملا طرح بازاری هستش

    1. سلام و ممنون از نقطه نظر شما . اگه منظور از فونت ، نوشته ( به آفرین ) هستش که باید عرض کنم این ‌لوگوی مجموعه هستش و لوگوی ثبت شده این مجموعه است . و الزام بر استفاده از اون بود .
      ممنون از شما

    2. به نظر میرسه که آدم به راحتی با یک سرچ کوچیک می تونه لوگوی این مجموعه رو ببینه و این طور اظهار نظر نکنه
      مهم تر اینکه شما چطور تشخیص میدید که این فونت برای طلافروشی هست و فونت دیگری برای زعفران؛ ویژگی های یک فونت در نوع استفاده از اون تاثیر گزاره اما نه اینکه بگیم این فونت بیشتر برای طلافروشیه و فونت فلان بیشتر برای قصابیه و فونت فلان برای لوازم ماشین و همین جور بخواهیم برای هر فونتی یک کاربری تعریف کنیم.
      جالبه !!!!!!!

    3. این فونت برای طلا فروشیه و مثلا چه فونتی برای فروش زعفرانه؟؟
      این جور که شما میگید باید برای هر فونت یک کاربری تعریف کرد؟؟؟
      .
      مطلب دوم؛ شما تفاوت فونت و لوگو رو میدونید؟؟؟؟

  2. سلام .
    با کمال احترام، به نظرم طرح در سطح مبتدی است وبا توجه به کلیات طرح شما، سه ماه زمان برای جستجو وتهیه کانسپت این پروژه بسیار زیاد است!
    ممنونم

    1. سلام و وقت شما بخیر
      احتراما از صبحت شما این برداشت میشه که شما اصلا یا از بسته بندی مطالعه یا سررشته ای ندارید ، یا اینکه در خصوص بازار زعفران بی اطلاع هستید ، چون عبارت مبتدی بودن رو به راحتی مطرح می کنید درصورتی که فروش این شرکت از زمان ورود و تغییر این بسته بندی به بازار داخلی ۴۰ درصد و بخش صادارت به خصوص کشورهای اروپایی ۲ برابر شده چرا که تمام شاخصه های یک طراحی بسته بندی اصیل ایرانی در اون به سادگی رعایت شده . و کافیه یک سری به بازار و آنچه که در بحث بسته بندی زعفران در جریان هست بزنید و ببینید که چرا سه ماه زمان برده تا به این نتیجه برسه پروژه .
      قطعا طراحان خوب و درجه یک دیگه ای هم هستند که در حوزه بسته بندی ، به ویژه بسته بندی زعفران کار می کنند و این حوزه از محصولات داره به سمت خوبی میره و همچنین امیدوارم شما دوست بزرگوار زحمت و تلاش یک مجموعه که حاضر شده هزینه بسیار کنه و طراحی که تمام تلاشش رو کرده تا نتیجه ای که مطلوب هست رو بوجود بیاره ، براحتی مبتدی تلقی نکنید .

      ممنون از شما

      1. سلام مجدد .
        بابت وقفه پیش اومده عذر میخوام. اصولا وقتی قبل از دیدگاه کلمه ” به نظرم ” نوشته میشه، یعنی کاملا دیدگاه شخصی مد نظر بوده و حالا ممکنه مورد تایید یا رد اوون کار باشه . صرفا شما این پروژه رو به انتها رسوندین و بعنوان نظرخواهی توی صفحات وب قرار دادین درسته؟ اگه جوابتون بله هستش پس نباید حتما انتظار تعریف و تمجید داشته باشید.متاسفانه نظر بنده در مورد این طرح شما باتوجه کانسپت های منسجم تری که میتونم همینجا نام ببرم مقایسه کردم .
        بازم ممنونم

  3. به نظر بنده ایده جالب هست و ظرافت کار هم در تصویرسازی ها خوبه فقط یکم در اجرای نرم افزاری ضعیف کار شده
    اما در کل سادگی کار رو دوست داشتم

    1. سلام و ممنون از نظرتون
      کیفیت کار ( خروجی و چاپ ) بسیار مطلوب هستش
      بله درسته اینجا ( روی سایت )‌نمایش کار کمی ضعیف شده چون خروجی مناسب برای سایت گرفته نشد و اشتباه از خود بنده بوده
      و اینکه می تونید کار رو با کیفیت مطلوب روی وبسایت محصولات این شرکت ملاحضه کنید http://www.bbehafarinco.com

      باز هم ممنون از نظر و توجه شما

  4. نگار
    سلام و خسته نباشید به طراح
    ارایه کار خوب برداشت ها و نقطه نظرها و دیدگاهها دلیل خوبی بر دیده شدن کار شماست.به نظرم کار خوبی شده و باید قیاس رو با کار قبل گرفت که به خوبی از پس کار بر اومدن.موفق باشید

  5. کار بدی نشده در کل، پسندیدم.
    ولی یه جای کار که فوق‌العاده فوق‌العاده فوق‌العاده بد شده، پشت بسته‌بندی و اون برج های کشورهای مختلف هستش. شما که لیسانس طراحی گرافیک دارین و صد در صد یه عامله کار دیدین نباید همچین اشتباهی میکردین و برای یه کاری که طراحی های خطی و وکتوری داره از عکس استفاده میکردین.
    شما خواستین برای پر کردن فضای پایین از یه المان هایی استفاده کنین ولی بجای استفاده از طرح های ساده تر و وکتور از همان برج ها، از عکس استفاده کردین که بزرگترین ایراد این کار بود و همچنین روی این عکس ها از یه متن هم استفاده کردین که اصلا خوانا نیست و هدف از این کار رو درک نمیکنم.
    اون پایین یا میتونست خالی بمونه یا با المانهای بهتری پر بشه.
    موفق باشید

  6. درود بر شما
    من تو این وب سایت کارهای زیادی دیدم.
    ولی تعجبم از این هست که رچا هر کسی از راه میرسه با توجه به دیدگاه خودش سریع کار رو تحلیل میکنه و بعضا نظرات غیر حرفه ایش رو بیان میکنه.
    کار خوبی هست. با توجه به کارهای بازار بنظرم معقول و پسندیده ست. همین که کارفرما از آمار و گزارش فروشش راضی هست خیلی خوبه.
    کار گرافیست ها در نهایت یک مشتری داره که رضایت یا عدم رضایت اون در کار شرط هست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *