«استفاده از هویت بصری اصیل ایرانی اولین نکته در طراحی این بستهبندی است؛ هویتی که امروزی شده و به دور از جزییات، به سادگی معرف محصول و در خدمت آن است.
انجام و تکمیل این پروژه سه ماه زمان برد که بیشتر این مدت، مربوط به بحث تحقیقات و بررسی بستههای موجود در بازار و رویکرد شرکتها در حوزه بستهبندی زعفران بود.
در این طرح تمام کلیشههای مرسوم بستهبندی زعفران، از جمله در سایز، قطع بسته، رنگ بندی و همچنین ساختار بسته تغییر داده شده است. روی بسته فقط دو کلمه درج شده است: یکی نام شرکت و دیگری وزن محصول؛ این سادهترین حالت معرفی یک محصول است.
مشخص بون محصول مهمترین خواسته کارفرما بود که تاثیر مهمی بر انتخاب مشتری جهت اطمینان از کیفیت محصول (زعفران ) را ایجاد میکند؛ خواسته دیگر کارفرما طراحی یک بسته اقتصادی (از جهت هزینه های تولید )، لوکس و متمایز با رقبا بود.»
طراحی جعبه مادر :
طبق روال مرسوم در بازار، تمام بسته های زعفران بر روی یک کارتکس زعفران بصورت پرفراژ چیده شده و از یک بند آویز می شوند. اما در طراحی جعبه این محصول، باکس طلقی برای هر محصول در نظر گرفته شدکه هر باکس ۱۲ تا ۲۴ عدد از این بسته را در خود جای می دهد.
نمایش باکس زعفران در فروشگاه ها :
تغییر اساسی دیگر ،نوع نمایش محصول در فروشگاه ها می باشد. برای نمایش این محصول یک استند برای چهار باکس که چهار وزن اصلی را شامل میشد طراحی شد. تا هر یک از باکس های طلقی روی آن قرار گرفته و به راحتی در تمام فروشگاه ها و در قفسه نصب و نمایش داده شوند. این کار باعث نظم در چیدمان محصول و سهولت در استفاده برای فروشنده و جذابیت برای مخاطب شده است.»
طراح و مجری پروژه : محسن کریمی لیسانس طراحی گرافیک