بسته بندی و هویت بصری یک کارخانه تولید عسل در برزیل

عسل ترا ورد (Terra Verde) علاوه بر یک محصول تجاری، یک پروژه آگاهی دهنده نیز می باشد که قصد دارد اقتصاد زیست محیطی، عادلانه و اجتماعی را به عنوان یک معیار، ترویج دهد. آژانس برزیلی اینسولیتو (Estúdio Insólito) در همکاری با زنبورداران کوچک منطقه نوآ فریبرگو (Nova Friburgo) در برزیل به طراحی بسته بندی محصولات این مجموعه که نوعی عسل خام است و در تولید آن از گرما و آفت کش استفاده نمی شود پرداختند. عسل آنها تنها به نمایشگاه های تولیدی محلی فروخته می شود.

در مراحل اولیه این پروژه، نیاز به وفق دادن نگرانی های زیست محیطی با هزینه های تولید وجود داشت. به همین دلیل، طراحان این بسته بندی از یک برچسب کاغذی جهت احیای جنگل بر روی شیشه های بازیافتی این عسل استفاده کردند. همچنین آنها 4 مدل بسته بندی با 4 نوع مختلف از عسل را طراحی کردند بطوریکه مشتریان جدید بتوانند طعم ها، رایحه ها و بافت های مختلفی را بچشند.  این آژانس، علاوه بر بسته بندی، هویت بصری این برند را نیز به طور کامل طراحی کرد.

در نهایت آژانس اینسولیتو با چالشی که در دستیابی به یک تمایز بصری در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان داشت توانست راه حلی ممکن و قابل توجه، میانه رو و معاصر را طراحی کند که در بازار نیز توانست موفق عمل کند.

 

منبع


image 
imageimageimage