بسته هدایای تبلیغاتی شرکت حمل و نقل BRE

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران در شرکت‌های مختلف انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب و البته متمایز است؛ محصولاتی که نشانه یا اسلوگان برندی بر روی آن‌ها حک شده و برای بازاریابی یک شرکت یا تصویر سازمانی به کار می‌روند. از آنجا که دریافت‌کنندگان هدایای تبلیغاتی پس از دریافت هدیه مزبور، تصویر مثبت‌تری نسبت به شرکت هدیه دهنده داشته‌ و اسم و نام حک شده بر روی این محصولات را به یاد می‌آورند و در اغلب موارد هدیه را برای بیش از یک سال نزد خود نگه می‌دارند، بسیاری از شرکتها سعی بر آن دارند تا هدیه تبلیغاتی آنها به صورت اختصاصی و متناسب با گروه‌های مختلف مشتریان و مخاطبان انتخاب و طراحی شود؛ بدین گونه آنها با ایجاد تمایز از اثرگذاری دو چندان بهره خواهد برد.

سفارش شرکت حمل و نقل بین‌المللی بی‌آرای برای بسته اختصاصی تبلیغاتی هدایای سال نو در بهار97 طرحی جامع با آیتم‌های گوناگون بود. برای تعیین عناصر تشکیل‌دهنده بسته، با توجه به میزان بودجه تخصیص داده شده و استراتژی کلی، در ابتدا تم‌های متنوع تعیین و معرفی گردید که در میان آنها، تم سرگرم کننده و تعاملی انتخاب شد.

عناصر تشکیل دهنده این بسته عبارت بودند از پازل هزار تکه با طرح اختصاصی، ساعت فلزی با طراحی هندسی 12 وجهی، تقویم رومیزی 12 وجهی که با ساخته شدن به سازه‌ای 3 بعدی بدل شده، کارت تبریک سال نو پاپ‌آپ که با باز شدن آن حجم نیم برجسته یک هواپیما نمایان گردیده و سالنامه سال آتی با شیت‌های اختصاصی تبلیغاتی.

برای ایجاد هماهنگی بصری در تمامی عناصر، علاوه بر بهره گرفتن از رنگ‌های اصلی سازمانی یعنی آبی و نارنجی، از واحد اصلی مثلث، در هندسه ساخت و طرح تمامی عناصر استفاده شد. در طراحی عناصر این بسته تبلیغاتی وجه تعاملی مخاطب و درگیری وی با هدایا مد نظر بود؛ به عنوان مثال تقویم رو میزی 12 وجهی به صورت پلان گسترده چاپ شده بر مقوا و همراه با برش های لترپرس و دایکات در کنار دستورالعمل ساخت، برش و تا به مخاطب عرضه ‌شد، تا با درگیری در روند ساخت و چساندن آن ارتباطی خاص‌تر و متمایز با عناصر‌ برقرار گردد.

سیمین خضریان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه تهران است و تا کنون با شرکت‌ها و مجموعه‌های گوناگونی همچون گر‌وه طراحی آرخه، شرکت بهداشتی دکتر عبیدی، شرکت حمل و نقل بی‌آرای و… همکاری داشته است. او همچنین از سال 1397 عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک است.