تغییر بسته شیر، از کارتن به پوچ

در شماره ژوئن سال ۲۰۱۵ مجله بسته‌بندی انعطاف‌پذیر (Flexible Packaging)، جزئیات نتایج یک تحقیق ارائه شده که در بخشی از آن، از مخاطبان درباره علت جایگزینی بسته‌های صلب با بسته‌های انعطاف‌پذیر طی سه سال گذشته سوال شده است. در پاسخ به این سوال، دلایلی که میان اکثر مخاطبان مشترک بوده، افزایش بازدهی تولید و صرفه‌جویی در هزینه اعلام شده است.
قابلیتهای فوق به همراه راحتی و حذف یک جزء کلیدی (یعنی نِی)، مزایای استفاده از یک پوچ سرپای تک‌سِرو با یک نِیِ سرخود بوده است. پوچ SqueezyStraw که برای ۸ اونس شیر یا دیگر حجمهای مایعات ایده‌آل است، یک تکنولوژی ثبت اختراع شده از گروه بارتون است که در حال حاضر منتظر دریافت گواهینامه می‌باشد.
به گفته لیو بارتون، رئیس گروه بارتون، تولید کم‌هزینه و سرعت بالا، استفاده آسان، امحای راحت و حذف نیاز به استفاده از یک نی یا فنجان، مزایای چشمگیر پوچ جدید است.
در مورد هزینه، بارتون برآورد کرده که هزینه کنونی ساخت هر کارتن کاغذی شیر نزدیک به ۶ سنت است. در حالیکه هزینه ساخت هر پوچ انعطاف‌پذیر جدید تنها ۴ سنت خواهد بود که بر اساس تولید ۵۰ میلیون واحد یا بیشتر در یک سال محقق می‌شود. بارتون اضافه می‌کند که تولید با استفاده از یک دستگاه FFS افقی با قابلیت دایکات به بهترین نحو انجام می‌شود. بسته‌ها از فیلم انعطاف‌پذیر کوئِکس (coex) قابل ترموفورم تولید می‌شوند.

منیع