تمبرهایی از دوران دهه هشتاد میلادی

کلارک اور (Clark Orr)  طراح گرافیک آمریکایی، متولد شهر اورلند فلوریدا و موسس فروشگاه Hellcats Inc است. کلارک و همسرش در این فروشگاه اینترنتی به تولیدات کوچک و بزرگ محصولات دست ساز از اکسسوری های موبایل تا طراحی ماگ و طرح های گوناگون می پردازند.  او به تازگی در یک پروژه شخصی مجموعه ای از تمبرهای متعدد برگرفته از موضوعات محبوب دهه هشتاد میلادی را خلق کرده است. این مجموعه زیبا در نمایشگاهی تحت عنوان Pop Culture Postage در گالری 1988 لس آنجلس در ماه فوریه امسال به نمایش در آمده است.

منبع


image 
imageimageimage
  1. عااالی بودن و بسیار نوستالژی از دهه ی هشتاد میلادی که کودکی و نوجوانی بسیاری از ما را در برمی گیرد ، هنوز تکنولوژی و جلوه های بصری به شکل امروزی کاملا دیجیتالی و کامپیوتری نشده بودن و اکثر این فیلمها و انیمیشنها فضاسازی و ماکت واقعی داشتند مثل جنگ ستارگان ، ترمیناتور و ئی تی و انیمیشن هیمن که دو بعدی بود و خلاقیت در این آثار موج میزد !
    یادش بخیر

  2. ببینید اگر امروز به سایت همین هنرمند وامسال اوبروید(که در کتاب های گرافیک وتصویر سازی های سالانه هم تکرار می شود)سبک وطرز تفکر اون ها چون دهه هشتادی هستند طرد ومنزوی نمی شوندبرخلاف چیزی که تو ایران است وهنرمندانی که دارای سبک ویا همون نگاه مورد علاقه شون کار می کنند تو هیچ نمایشگاه وجشنواره ایی دیگر دیده نمی شوند…..به جرم دهه 60 …70 ….80….خیلی ها کم کم حذف شدند….(از نگاه جشنواره ها)درصورتی که توغرب وحتی شرق حداقل خود من هنوز هنرمندان 20سال پیش را که اون جا هستند وکار می کنند را کارهاشون را می بینم (توسایت وکتاب های سالانه وبه خاطر همین شیوه شون مشخص ومعرفی ومعروف شدند)هنوز به همون شیوه وسیاق کار می کنند…..اینجا نوعی دیکتاتوری (وباند بازی )تو محافل هنری وجشنواره ها حاکم شده !که نگاه های هنری طیف وسیع را بر نمی تابد وبه بهانه به روز نبودن ودموده شده (که شجاعت بحث رودر رو را ندارندوبعد از داوری ها فرار می کنند تو پستو وسوالات را پشت درب می گذارند)خیلی راحت رد می کنند….جالبه که خود داورها همیشه همون چند نفر مشخص هستند!!!!!

    1. فقر فرهنگی جامعه علت اصلیشه
      حتی خیلی از مثلا هنرمندان هم این مسائل رو نادیده میگیرند متاسفانه
      برای مثال تابلوهای نئون در همه جای دنیا از قدیم تا هنوز جزو جذابترین و پرکاربردترین ها هست در حالیکه در کمال تعجب کشور ما به محض ورود یک جایگزین راحتتر و کم هزینه تر ، نئون در حال فراموش شدن هست و نئون سازان در حال بیکار شدن!!!

      1. همینطور تمبر و کارت پستال های یک لتی تک صفحه ای ؛ با مناظر مختلف از نقاط دیدنی دنیا و ایران که در قدیم خیلی رایج بود و الان در هیچ مغازه ای یافت نمیشه و خیلی چیزهای ساده ی زندگی که در غرب هنوز دموده نشده ولی در ایران به شکل مفتضحی از بین رفتن !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *