طراحى فونت «اميد» براى نسل جديد 

پروژه‌ى طراحی فونت “امید” از تیرماه سال ۹۱ زیر نظر دامون خان‌جانزاده در مدرسه ویژه آغاز شد. این پروژه براساس علاقه و دغدغه‌های طراح، در جبران کمبود قلم‌های متن پر تیراژ فارسی طراحی شده است. این فونت چندی پیش جزو برگزیدگان مسابقات گرانشان ۲۰۱۴ در کنفرانس AtypI اعلام شد و رتبه دوم بخش Arabic Text Typefaces را دریافت کرد.

امید امامیان درباره‌ى طراحى اين فونت می‌گوید: «از مدت‌ها پيش به فکر طراحی فونتی بودم كه رسمی، مناسب متن و سازگار با روحیه‌ی مردمی که با آن‌ها زندگی می‌کنم باشد. پس شروع به بررسی و مطالعه‌ی خطوط رایج و متداولی که با چشم مخاطبین آشنایی بیشتری داشت نمودم و تصمیم گرفتم ویژگی‌های کالیگرافیک خطوط گذشته را استخراج کنم. با همين ديدگاه، پایه و اتصالات این فونت براساس خط نسخ و روحیه‌ی فرمی آن از نستعلیق گرفته شد. تلاش کردم تا با ترجمه‌ای امروزی، قلمی طراحی کنم که برای هم نسلانم کاربردی، جذاب و نو باشد. پر دور بودن و باز بودن چشم‌ها در کنار کنترل کنتراست ضخامت، ویژگی‌هایی هستند که حس امروزی‌تری به این حروف داده‌اند. هدفم این بود که خوانایی و روانی در کنار زیبایی و نوآوری به صورت توامان شاکله‌ی اصلی این تایپ را تشکیل بدهند. همین طور با حفظ قاعده‌مندی خط نسخ در کرسی‌ها و اتصالات بین حروف، همراه با استفاده از نرمی و لطافت فرمیک خط نستعلیق به بیان جدیدی برای فرم‌ و ترکیب‌بندی حروف فارسی دست یابم.»
امید امامیان متولد ۱۳۶۸ و دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری است. او در حال حاضر مشغول طراحی ورژن‌های دیگر این قلم و تایپ‌فیسی لاتین مناسب با این فونت می‌باشد.

Mono (1) Mono (2)
Mono (4) Mono (5) Mono (6)

 Text (3)  Text (4)  Text (5)  Text (6)  Text (7)  Text (8) 

ezgif.com-maker 1  2  3  4  5  6  7