قلم قرآنی واضح

«قلم واضح» به‌منظور ترویج قرآن کریم بر روی نرم افزارهای تحت وب و موبایل برای نسل جوان طراحی شده است؛ نسلی که ابزارهای دیجیتال جزئی جدانشدنی از زندگی آنان شده است. « رضا بختیاری فرد»و « امید امامیان» طراحان این قلم هستند که پروژه امروز روزرنگ به قلم آنهاست.
« در این قلم سادگی و وضوح به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول طراحی، اهمیتی دو چندان یافته است. القای روحیه و حس ایرانی با الهام از نسخ نی‌ریزی و همچنین قدرت انتقال و فهم سریع آیات با توجه به اعراب گذاری منحصر به فرد از موارد دیگری بودند که اهمیت زيادي برایمان داشتند.
پیش از شروع کار، از موزه‌های قرآن تهران و مشهد بازدید و به بررسی، تجزیه و تحلیل دستگاه‌های خطی اسفاده شده در قرآن‌های مختلف پرداختیم. اتودهای اولیه‌ حروف، با ماژیک معمولی و ماژیک خوشنویسی روی کاغذ آمدند. پس از شکل‌گیری فرم‌های پایه، نوشته‌ها و اتودها بررسی و حروف مناسب انتخاب شدند تا به‌طور دقیق، با مداد روی کاغذ پوستی رسامی و در نهایت اجرا شوند. در طول کار، بازبینی‌ها و تغییرات بسیاری بر روی این قلم اعمال شد.
این قلم به سفارش شرکت ” افق رویداد”، در سال گذشته طی ۵ ماه طراحی و مراحل نرم‌افزاری آن در سال ۱۳۹۶ پایان یافت. خانواده‌ قلم واضح شامل 3وزن عادی، نیمه‌بولد و بولد است.»


image 
imageimageimage