موزيك ويديوى وهم‌آلود «هيولاها»

تصور كنيم يك گروه موسيقى از شما به عنوان يك طراح درخواست مى‌كند براى يكى از قطعه‌هاى آلبومش كه درباره‌ى اوهام يك دختر تنهاست، موزيك ويديو بسازيد. دخترى كه در آشفتگى و پارانويا گم شده و زندگى‌ش روى لبه‌ى نازك واقعيت و خيال قرار گرفته است.
خب مسلماً با پروژه‌ى مشكلى روبه رو شده‌ايد! ساختن و پرداختن چنين فضاى وهم آلودى كار چندان ساده‌اى نيست؛ به خصوص اگر بدانيد كه بيماران پارانوئيدى تصور مى كنند كه هميشه تحت تعقيب‌اند و توهم هاى ديدارى شنيدارى، دشمنان خيالى و باور افراطى به نيروهاى ماوراءطبيعى هم از خصوصيات بارز بيمارى‌شان است.
پويا عباسيان _طراح و كارگردان ساكن فرانسه_ به طور تمام و كمال اين پروژه را به سرانجام رسانده است. ويديوى “هيولاها” (Monsters) درباره‌ى همين موضوع است.
در ژوئن ٢٠١٣ گروه موسيقى “ABBY” و پويا عباسيان بر روى مراحل ايده پردازى اين موزيك ويديو، بر اساس متن ترانه «Lyric»، گفت‌وگوهاى مفصلى داشتند.

اَبى “ABBY” یک گروه موسيقى ساکن برلین است که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد. سبک گروه، آلترنتیو راک بوده و تحت تاثیر سنگلستیگکیت ۱۹۷۰، الکترونیک می‌باشد. جالب است كه بدانيد ترانه‌هاى گروه، زندگی‌ دختر جوانی به نام اَبی را بیان می‌کند. اما دليل انتخاب اين اسم چيست؟ “اَبى” یکی‌ از دوستان نزدیک اعضای گروه بود که با از دست دادن  صميمى‌ترین دوستش دچار پارانویا می‌شود.
متن آهنگ، داستان او را از زبان خودش می‌گوید و تصویرهایی که در ذهن دارد، دختری‌ست که در تنهايى‌اش گم شده و هيولاها او را احاطه كرده‌اند.
پويا به عنوان كارگردان اثر سعى كرده با استفاده از عناصر مختلف، حس و حال دنياى ذهنىِ دخترك را به مخاطب القا كند. كنتراست بالا در فضاسازى، تار شدن پياپى نماها كه انگار تاكيدى‌ست بر تشويش روحى شخصيت اَبى، طراحى هيولاها كه انعكاس دنياى اطراف او هستند و عشق و وحشتش نسبت به زندگى را بيان مى‌كنند و …
اين موزيك ويديو در اكتبر ٢٠١٣ و با ليبل (Universal Music germany) به طور رسمى منتشر شد.

دست اندركاران:
Director: Pooya Abbasian
Production: MAGNITUDE
Animation / Character Modeling: Joanne Smithies
Character / Environment Design: Pooya Abbasian
Texturing / Rendering / Environment Modeling: Faraz Abbasi
Post: Faraz Abbasi / Pooya Abbasian
Rigging: Guillaume Ferrachat
Producers: Fritzi Nicolaus & Reza Dolatabadi
Story: Pooya Abbasian

با هم به ديدن مراحل شكل‌گيرى اين پروژه‌ى جذاب از ابتدا تا انتهای آن مى‌نشينيم:

Abby-Monsters-01
Abby-Monsters-02
Abby-Monsters-03
Abby-Monsters-04
Abby-Monsters-05
Abby-Monsters-06
tumblr_n1s6gmGAN01ri0rquo3_500
Abby-Monsters-07
Abby-Monsters-08
Abby-Monsters-09
Abby-Monsters-10
asd-01
asd-03
asd-04
asd-05
tumblr_n1s6jl6QAd1ri0rquo1_500
asd-07
SB-01
SB-02
SB-03
SB-05
tumblr_n1s6kykVEp1ri0rquo1_500
SB-06
SB-07
SB-08
tumblr_mnctgejowU1ri0rquo1_500
tumblr_n1s6sqhMrW1ri0rquo1_500

image 
imageimageimage