موشن گرافیک

امروزه استفاده از ویدیو به جای تصاویر ایستا و خسته کننده در وب سایت‌ها، به یک سیاست مهم جهت جذب کاربران تبدیل شده است.  طراحی ساده در جهت رساندن مفهوم، سبک جذاب جهت تاثیرگذاری بیشتر و انعطاف پذیربودن در رسانه‌های متفاوت از جمله دلایل استفاده‌ی این ویدیوها در دنیای رسانه‌ای است.
انیمیشن” معرفی موشن گرافیک ” به کارگردانی افشین گلدرانی و تیم فلت مُد تلاش کرده است موشن گرافیک را با زبان خودش بیان کند. افشین درباره‌ی این پروژه چنین می‌گوید: «انیمیشن” معرفی موشن گرافیک  ” در اوایل اسفند ماه کلید خورد. نوشتن داستان انیمیشن همراه با استوری بردها  بود چرا که ایده‌ی گفته شده باید دیده می‌شد. در ادامه از آنجایی که برای فهم تصاویر نیاز به یک گوینده بود تصمیم گرفتیم تا یک  گوینده بر روی تصاویر بگذاریم.


در ادامه کار، استوری برد و محتوای به دست آمده توسط دوست و همکارمان حسین جاویدان تبدیل به تصاویر بدون حرکت شد. بیشترین زمان ساخت انیمیشن را صرف حرکت آبجکت‌ها و اضافه کردن جزئیات کردم. حرکت‌های آبجکت و دوربین با کی فریم های نرم شده و اسکریپت‌های زیادی همراه است، اضافه بر اینکه در بعضی از قسمت‌های انیمیشن، مدل‌سازی سه بعدی نیز صورت گرفته است.
نرم افزارهای استفاده شده در این پروژه: فتوشاپ، ایلوستریتور برای تصویرسازی، سینما4دی و افترافکت برای انیمیت کردن آبجکت‌ها بوده است. همچنین مدت زمان انجام کار در حدود یک ماه بود که بعد از تمام شدن انیمیشن با موزیک و نریشن کامل شد.»

موشن گرافیک
موشن گرافیک (2)
موشن گرافیک (1)

http://flatmode.com/flat-mode/