پروژه كامل برگزيده بخش بسته‌بندى سرو نقره‌اى 94

هفته گذشته چهارمين دوره سرو نقره اى با تمامى فراز و فرودها پايان يافت اما پرونده يكى از پروژه هاى آن به دليل حواشى مورد توجه واقع شد. پروژه بسته بندى شانا اثر حامد هادئى، برگزيده بخش بسته بندى بود كه مجموعه كامل آن را امروز خواهيم ديد. شائبه اى كه در فضاى مجازى ايجاد شد يكى از بخش هاى اين مجموعه را به نوعى متهم به كپى و يا شباهت به يك اثر غير ايرانى دانسته بود. روزرنگ علاوه بر توضيحات طراح مجموعه، حاصل تلاش او را براى اين پروژه پيش روى شما منتشر مى كند. توضيحات حامد هادئى را در ادامه خواهيد خواند:
«طرحی که بنده موفق به کسب جایزه در آن شدم مجموع بسته بندی های مرباهای شانا بود که شامل بیست طرح لیبل مى شد. پيش از اين، مدیریت شانا به بسيارى از شرکت های گرافیکی برای طراحی لوگو و بسته بندی مراجعه کرده و خواستار تغییر آن بود. مشکل اصلی این بود که محصول با آن لوگو و بسته بندی در شلف مغازه ها دیده نمی‌شد. ما برای رفع این مشکل پیشنهاد تغییر لوگو را دادیم. این شرکت قدمتی ٥٠ ساله دارد و با اينكه تغییر لوگو کمی ریسک داشت؛ اما شرکت به ما اعتماد کرد و اجازه این کار را داد و پس از بررسی کانسپت اولیه لوگو تايید شد و پس از آن در مرحله بعدی به تغییر لیبل رسیدیم. انتظار سفارش دهنده این بود که المان های مورد انتظار در لیبل بیشتر دیده و تصویر میوه ها بزرگتر شود، به گونه ای که برگ و قسمت هایی از میوه از لیبل بیرون بزند. این کار با توجه به امکانات محدود چاپ موجود در ایران مشکل بود. بنابراین کار چاپ این لیبل ها را به شرکت های ترکیه ای سپردیم. یکی از مهمترین چالش هایی که شرکت در بسته بندی قبلی با آن مواجه بود، طلاکوب بودن لوگو قبلی بود و وقتی نور روی محصول می افتاد لوگو به خوبی دیده نمی‌شد. آنها در طراحی جدید خواستار کار جدید و متفاوتی بودند و ما رنگ سازمانی خاصی مانند بنفش و نارنجی یا مشکی-طلایی و رنگ هایی دیگر پیشنهاد کردیم که از رنگ بنفش و نارنجی استقبال شد و تبدیل به رنگ سازمانی شانا شد. بدین صورت پس از تغییر لوگو، رنگ سازمانی هم تعریف کردیم، چرا که نداشتن رنگ سازمانی برای شرکتى با اين قدمت معضلی مهم بود كه رفع شد.
در مورد شباهت به اثر خارجى، قبل از هر صحبتی باید بگویم که بنده پیش طرح را که شامل طراحی و اتودهای اولیه لوگو و همینطور اسکچهای دستی که برای لیبل مربای لیوانی طراحی کرده بودم، براى داوران ارسال کردم. در خصوص انتقادات نیز بیشتر انتقادها روی طرح لیوان است. من نقد کپی برداری را قبول ندارم، ممکن است دو نفر در دو نقطه دنیا به یک موضوع مشترک فکر کنند. حقیقت این است که بنفش و نارنجی رنگی است که من روی آن فکر کردم و قبلا آن را پیشنهاد داده بودم. جالب است نقدها گاهی اوقات به قدری تند می شود که کلیت ایده پردازی و زحمت های چندین ماهه من را که برای خلق این مجموعه به وجود آوردم را به زیر سوال می برد. کلیت روند پروژه به این صورت بود که بعد از کار بر روی پروژه های تابلو سردرب و میز کانتر و اقلام تبلیغاتی، سفارش لیبل شرینک که لفاف لیوانی بود به من محول شد، طرح قبلی به صورت ترانسپارنت بود. ایده خوبی از آب در می آمد که طرحی که بر روی درب شیشه های مربا کار کرده بودیم را بر روی لیبل شرینک پیاده کنیم که به نوعی بتوانیم بنفش و نارنجی را در ذهن مخاطب تثبیت کنیم. خب لیوان موجود، از ظاهر و کیفیت خوبی برخوردار نبود و شفاف دیده شدن این کار را مناسب نمی دیدم. لذا تصمیم بر آن شد که کل طرح را با رنگ سازمانی بپوشانم و موقعیت خوبی دیدم که این کار را جزو cig کار ببرم و به نوعی از کارهایی که در اقلام تبلیغاتی می کردیم در این کار نیز بهره ببریم. لذا از فرم هایی که در درخت لوگو که حاوی اسپلش و فلور و نقوش اسلیمی بود و همینطور فرم هایی که در اقلام تبلیغاتی استفاده کرده بودم اول به صورت طراحی دستی و بعد اجرای کامپیوتری استفاده کردم که ماحصل کار لیبلی شد که فرم های شانا در آن به صورت روان و سیال با کنتراست رنگ بنفش و نارنجی جلوه می کرد. این فرم ها با فرم های موجود در محصول خارجی فرق دارد. این شباهت کاملا اتفاقی بود. ما برای مجموعه شانا، شاپینگ بگ و اقلام تبلیغاتی و چهار بسته بندی محصول طراحی کردیم که تنها طرح لیوانی به صورت اتفاقی شبیه محصول خارجی درآمد که باعث تعجب خود بنده نیز شد»

Carrot livan
PackageDesign_Roozrang (2)
PackageDesign_Roozrang (3)
PackageDesign_Roozrang (4)
PackageDesign_Roozrang (5)
PackageDesign_Roozrang (6)
PackageDesign_Roozrang (7)
PackageDesign_Roozrang (8)
PackageDesign_Roozrang (9)
PackageDesign_Roozrang (10)
PackageDesign_Roozrang (11)
PackageDesign_Roozrang (12)
PackageDesign_Roozrang (13)
PackageDesign_Roozrang (14)
PackageDesign_Roozrang (15)
PackageDesign_Roozrang (16)
PackageDesign_Roozrang (17)

PackageDesign_Roozrang (19)
PackageDesign_Roozrang (20)
PackageDesign_Roozrang (21)
PackageDesign_Roozrang (22)
PackageDesign_Roozrang (23)
PackageDesign_Roozrang (24)

 


image 
imageimageimage
  1. متاسفانه شما برخلاف قوانین سایتتان بیشتر ترویج کارهای کپی را انجام می هید و باز هم از تفکرتان دفاع می کنید
    اگر امکان دارد لطفا نمونه خارجی کپی شده را هم بگذارید تا دیگران قضاوت کنند

    1. دوست گرامى، تيم روزرنگ به هیچ عنوان در مقام و موقعیت قضاوت و جانبدارى از کسى یا جریانى قرار نمى گیرد.
      در اینجا روزرنگ صرفا پروژه اى را که برگزیده ى یک رویداد مهم داخلى شده است به نمایش گذاشته و این به معنى دفاع و یا هرچیز دیگرى نیست.

      1. ممکنه بفرمایید این میزان از بی طرفی چه فایده ای داره برای گرافیک و طراحانی که این وب سایت رو دنبال می کنن؟

  2. تبریک به آقای حامد هادئى … من امسال در ۸ خرداد در نمایشگاه agro food به صورت تصادفی با محصولات شانا آشنا شدم و از مسئولانی که در آنجا حضور داشتند اسم فردی را که برای محصولاتشان کار طراحی انجام داده رو پرسیدم و با صراحت تمام گفتند که طرح های ما در ترکیه طراحی میشن که منم قانع شده بودم تا این که امسال در سرو نقره ای دیدم یکه فرد ایرانی طراح این محصولات هست و فقط کار چاپ در ترکیه انجام شده . جالبه !

  3. بله / متاسفانه این اثر من چند سال پیش توی یه کاتالوگ خارجی دیده بودم / کپی 100 درصد می باشد / خواهشمند است یکی لینک کپی رو به اشتراک بگذارد / روز رنگ جان من مطمعن هستم شما بی تقصیر هستی و فقط وظیفه انتشار خبر را داری / متاسف هستم برای داورها و خود طراح / پیروز باشید

  4. لينك اثرى كه مشتبه شده يا مشابه شده :
    http://s6.uplod.ir/i/00701/rosr8uzfkofw.jpg
    به نظرم شبيه، اما فكر كنم تو حوزه تجارى خيلى از طراحا از انبار شاتراستوك بن عنوان مواد اوليه استفاده مى كنند، اون كار هم موادش از شاتر استوكه، اما ديزاين و بسته بندى يه مرف ديگه ايه.

  5. بيش و پيش از هرچيز براى هيات داورى متاسفم … نه تنها مساله را به گردن نگرفتند بلكه با بى توجهى به اين مساله كپى به تمامى شركت كنندگان توهين كردند…. حالا هم كه اصلا به روى خودشان نمميارن كه چه اتفاقى افتاده و همه چيز رو تمام شده تلقى ميكنن…..

  6. من همچین نظری ندارم و به نظرم این کار اصلا کپی محسوب نمیشه.درسته یه سری شباهت ها هست بین اون طرح ارسالی از طرف دوستان و این پروژه اما مسیر این پروژه با پروژه خارجی کاملا متفاوته و بی انصافیه اگه بخواییم با دید منفی به کار نگاه کنیم.
    خسته نباشید میگم به حامد جان

    1. میخای کلا کسی دیگه طرح لوگوی اصلیشو درخت نده??! چقد پیگیر هستید..بجای اینکارا تلاش خودتونو بکنید…چرا اصرار دارید بگید این کار کپی هست…چرا انقد راحت اتهام میزنید…

      1. آخه اتهام چیه؟! چطور میشه که دو نفر دو تا درخت بکشن با شاخ و برگ یک شکل بعد کپی نباشه؟! احتمالش چند درصده که شما الان یه درخت بکشی٬ منم یه درخت بکشم بعد اینا رو بذاریم کنار هم بگیم چه جالب٬ کاملا شبیه هم کشیدیم!!!

    2. این حرفتون اصلا درست نیس…طرح لوگوی اصلی درخت قبل از طراحی اقای هادیی هم لوگوی شرکت محسوب میشد..چرا مغلطه میکنید!?تنها طرح لیوانی رو شبیه میدونستند….واقعا بنظرم کارهاشون ارزش برنده شدن رو داشته..حتی اگه طرح لیوان رو هم ارائه نمیدادند بازهم برنه بودند

  7. این چه نگرش و جبهه ایه که شما راجب این کار گرفتین یکم وجدانتونو بیارید وسط یه درصدم احتمال بدین که شاید اون شخص از اقای هادئی کپی کرده باشه.این اشتباه ماست که فکر میکنیم همه چی از اونطرف میاد واسه ما این جاده جاده یک طرفست میدونیم همه اخرین دفست، شاید..
    . با تبریک به آقای هادئی وعذر خواهی بابات کم لطفی دیگران

  8. آقای عزیز !
    چهارتا اتود دستی زدن و فرم های پیچان یه بسته دیگه رو کپی کردن هیچ احدی رو قانع نمیکنه !
    همین بس که وقتی شرکت هیرا دیزاین ( هادی جواهری) میگه : بسته بندی های شانا رو هیراکار کرده و جالبه بدونید زیاد وقتی برام نمیبره که بسته بندی های دیگه شانا رو هم کپی اش رو براتون پیدا کنم تقدیمتون کنم . حتی جالبه خود هادی جواهری ادعا میکنه که تمام المان های سنتی روی بسته رو میدهد برایش یه تذهیب کار !!! طراحی میکند .
    شانا کلن همه چیش کپی است از تبلیغاتش که از یه برند زیتون کپی کرده تا بسته بندیش.
    از سایت روزرنگ متعجبم که کاملا با ارایه ی توضیحات ایشون کاملا ایشون رو حمایت کرده ..
    روزرنگ از شما دعوت میکنم آقای افشین پرورش رو در فضاهای اجتماعی ادد کنید و بیشتر با قوانین کپی رایت آشنا شوید.
    موفق باشید

    1. آقای پرورش بشخصه چنان رفتار زشتی رو با من در شبکه های اجتماعی انجام دادند که اصلا بنظرم صلاحیت ورود به چنین سایتی رو ندارن…من ادم کاملا بیطرف…اما اقای پرورش با جبهه و منظور ففط میخوان نظرشون رو به مردم تحمیل کنند…توروخدا حرف همچین ادمی رو نزنید

    2. دوستانی که این طرح رو محکوم به کپی کردند خواستند نمونه طرح های شرکت کنندگان دیگه رو هم براشون میارم که کپی برداری بوده…ایشون برنده نمیشدند کسی دیگه هم برنده میشد بازهم این حرفا رو میزدید..

      1. شما ظاهرا برنامه دیگری دارید و باید گفت نرود میخ آهنی در سنگ
        عزیزان این مسخره بازی رو جمع کنید که هر کی خلاف نظر شما حرف می زنه دم از اخلاق و … می زنید، خب یه با بپذیرید کار کپی بوده، تموم کنید بره، الان خیلی ها میان و می بینند و البته قضاوت هم می کنند و کامنت هم نمی زارن،
        شما می خوای بگی ماست سیاهه ؟

        1. آهنی را که موریانه بخورد
          نتوان برد از و به صیقل زنگ
          *****با سیه دل*****چه سود گفتن وعظ
          نرود میخ آهنین در سنگ
          شما چرا قبول نمیکنی بین ایده گرفتن با کپی تفاوت زیادی هست.

    3. دوست عزیز و محترم، یا در جریان نیستید یا مقرضانه قصد به حاشیه سازی برای فضای گرافیکی بچه های انجمن صنفی را دارین. من خودم در شرکتی کار میکردم که برای شانا اتود میزد و پیگیر این طرح دورادور بودم، آقای جواهری هم میشناسم و ایشون به ساخت استند های خلاقانه سرشناس هستند، طرح لوگو و لیبل ها در آتلیه آریا دیزان توسط این فرد انجام شده و خود من هم از این قضیه دل خوشی نداشتم چون به هر حال طرح مجموعه ما پذیرفته نشده بود وآقای جواهری لیبل های مربای عطایا برند دوم این مجموعه رو دقیقا کپی لیبل های شانا زدند، ایشون استند ساز هستند نه طراح آرت سورس های گرافیکی. شما به احتمال زیاد از دوستان ایشون هستید یا خودشون که خیلی ناراحتین از اینکه مجموعه شانا باتون دیسکانکت شده. سوالم از این شخص اینه که چرا اگر اتودهای اولیه را ایشون زدند پس چرا ادامه ندادند به خلق آثار هنریشون!!!! و چرا دیگه مجموعه شانا الان با ایشون و خیلی شرکتا یا دوستایی که دارند اینجا نقد میکنند کار نمیکنه!!!! خواهشمندم با این حرفها با آبروی بچه های انجمن و طراح و داوران بازی نکنید.

      1. بله شما درست میفرمایید که شانا برای اریادیزاینه. منم عرض کردم ادعا میکنندایشون که کار هیراست. منظورم من این بود که کپی کاری اونقدر راحت شده که حتی شرکتا هم کارهای دیگرانو به جای کار خودشون جا میزنند.

    4. به نظر بنده هم بهتر بود طراح یا داوران با یه عذر خواهی تمام میکردن این بحث بی نتیجه رو
      فقط من یک چیز رو میدونم خواهشا با مدرک صحبت کنید . اسم هنرمندی رو بردین که در بسته بندی حرفه ای کار میکنه پس خواهشا مدرک هم ارائه بدین تا اساتید قضاوت کنند نه شما و حتی نظر ایشون رو هم باید شنید حتی نظر سفارش دهنده هم مهم است خیلی وقت ها خیلی از اتفاقات با نظر سفارش دهنده انجام میشه ولی به اسم طراح تموم میشه .
      موفق باشید

  9. لوگوی اصلی طرح که درخت هست هیچ کپی برداری نبوده…چون قبل ازین هم لوگوی شرکت بوده…طرح های بسته بندی با این جذابیت و زیبایی واقعا لایق برنده شدن هم هست…

  10. اثر کاملا خلاقانه.قوی و زیبا.مشخص است که زمان و زحمت زیادی صرف این کار شده.و کاملا حرفه ای کار شده با توجه به مستندات ارایه شده.به خالق این اثر باید تبریک گفت.

  11. پیشنهادم به آقای هادئی این هست کلا بیشتر خودشون رو درگیر این مسئله نکنند بالاخره همیشه هستند ادمهایی که بخوان شما رو متهم کنند..اون هم حالا که جایزه سرو نقره ای رو گرفتید…من طرح های شرکت کنندگان دیگه هم دیدم واقعا طراحی ایشون لایق برنده شدن بود…

  12. انگشت اتهام اگر قرار باشد سمت کسی نشانه رود، سمت هیات محترم داوران باید نشانه رود که با عدم شناخت درست و وسعت دید محدود، نتوانستند تشخیصی دهند این کار – مشابه – نمونه فرنگی‌ست.

    اگر بحث دوستان بر سر این است که کپی کردن بد است و عملی ناشایست، از تولیدات گرافیک ایران که در فستیوال سرو نقره‌ای به نمایش گذاشته شدند، از هر ۵ اثر می‌توان ۳ اثر را کپی نامید، چون نمونه مشابهش موجود است. ( یا می‌توان آن‌قدر گشت تا موجود شود ! )
    پس بیاییم و خودمان را در نقش قاضی نبینیم، چون اگر بنا‌بر قضاوت باشد، برای هر کاری در هر جای دنیا می‌توان نمونه مشابهی یافت و ثانین، به جای این خاله بازی‌ها پنجره مرورگرمان را ببندیم و بنشینیم پای کار که مشتری منتظر است و پیک دم در در انتظار !!
    بگذاریم هیات داوران خود این جرات را داشته باشند که زیر بار خطایشان بروند !

  13. با سلام و خسته نباشید به عزیزان روزرنگ و همتی که در خواب زمستانی انجمن صنفی طراحان گرافیک، صرف شفاف‌سازی حواشی سرو نقره‌ای می‌کنند…
    من به عنوان فقط یک دوستدار و دنبال‌کننده‌ی گرافیک نحیف و ضعیف تجاری این مملکت، بعد از اتفاقات سرو امسال پیرامون سرو بسته‌بندی مثل خیلی از هم‌صنف‌ها ناراحت شدم و به عنوان یک همکار که هیچ آشنایی قبلی با جناب طراح نداشتم، متاسف شدم از حواشی ایجاد شده و فشاری که بدون شک روی این دوست جوانمان به وجود آمده بود. خیلی دوست داشتم ماجرا ختم به خیر شود و بدون تخریب فرد طراح، دبیرخانه‌ی انجمن و هیئت داوران بخش بسته‌بندی عذرخواهی کنند و جبران آب رفته‌ای که به جوی باز آید…! اما… از خواندن جوابیه و دفاعیات امروز دوست عزیزمان شوکه شدم! چند نکته‌ی ساده عرض می‌کنم و دانا و یک اشاره…

    ۱- دوست عزیز و محترمم، به عنوان یک همکار دور و غریبه (به لحاظ شخصی) و نزدیک و همدل (به لحاظ دغدغه و علایق صنفی) به فهم و اطلاعات مخاطبتان احترام بگذارید. ما فعالان تبلیغات همیشه باید قبل از هر ارایه و راه حل خلاق، به سبک زندگی، دانش، اطلاعات و بازخوردهای فرهنگی مخاطب یک آگهی تا کمپین توجه نشان دهیم. پس هیچ وقت فراموش نکنید که مخاطب شما در این مورد به خصوص، کاملن به حیطه‌ی تخصصی دلایل و مستندات شما واقف و حتی مسلط و مسلط‌ترند! بنابراین:

    ۲- کاش به جای اسکچ‌ها و پیش‌طرح‌هایی که به راحتی می‌توانند شائبه‌ی پس‌طرح داشته باشند، به یک و چند مرحله قبل از این بپردازید. به اینکه چه از طریق مایند مپینگ و ایده‌پردازی شخصی و چه جلسات جمعی و مثلن طوفان (بارش) فکری، به این خطوط و المان‌ها رسیدید! این المان‌ها الان از آسمان افتاده‌اند وسط کاغذ؟!

    ۳- هیچ گاه پیش یک کوزه‌گر پیر، از فوت و فن‌هایی که به مشتری نشان می‌دهید چشمه نیایید! ساده‌تر این‌که: موک آپ (Mock up) ها را برای مشتری‌های محترم نگه دارید و نه برای دفاع در دادگاهی که هیئت منصفه، همه‌گی ته موک آپ را در آورده‌اند!!!

    ۴- با یک حساب سرانگشتی، برندی (نام تجاری) که سال ۱۳۵۲ تاسیس شده است، چهل و دو ساله است و نمی‌‌تواند بیش از نیم قرن تجربه داشته باشد! در طرح‌هایی که روی موک‌آپ‌ها می‌گذارید، بیشتر توجه کنید!

    ۵- همه‌ی ما با سه سایت Ads of the world و Brands of the world و Packaging of the world آشنایی کامل داریم و بیهنس هم که این میان شده قوز بالا قوز!

    ۶- امیدوارم هیئت مدیره‌ی انجمن و داوران محترم و معزز بخش مربوطه، بیشتر از شما احساس مسئولیت کنند نسبت به این کامنت و کامنت‌ها.

    ۷- همه یک خانواده‌ایم، پس؛
    یکدیگر را ناآگاه فرض نکنیم. از سکوت‌ها، برداشت بد نکنیم. به پیشرفت کل خانواده فکر کنیم. تخریب نکنیم و مهم‌تر از آن، تصور نکنیم با این دست بازخوردها آسمان به زمین رسیده است…

    ۸- پیروز باشید و دادگر.

  14. جناب متعجب( یا همان اقای پرورش): اینجا برای تبلیغ پیج خودتون دست بکار شدید.بهتر نیست با همان 300 تا لایک خود دلگرم باشید. برای جمع کردن لایک کامنت گذاشتن زیر این متن عاقلانه به نظر نمیرسید.علاوه بر این که تلاش خودتون برای پیدا کردن محصول مشابه قابل تقدیره. ومطمان باشید اگر پیدا میکردید حتما ارائه میدادید

    1. آقای حسین ( حامد) جالبه که چه تیمی جمع کردید برای منفی کردن کامنت هایی که کاملا منطقی هستند :)))
      سه سال پیش این بسته بندی ها رو در شرکت هیرا توسط آقای جواهری دیدم . چه جالب که اتودهاشون هنوز موجوده :)))))

  15. دوستان عزیز این حجمه انتقاد به برنده این جایزه ماه عسل چند اتفاق هست که با هم مرور میکنیم.
    اولین اتفاق بر میگرده به بقیه شرکت کنندگان این مسابقه که از دور جا موندن و دستشون به این رتبه نرسیده که خوب با توجه به روحیه و اخلاق ما ایرانی ها طبیعی هست که انگشت اتهام به طراح بلند شه و بگیم اینا کپی برداری شده اند. و مساله مهمی هم نیست
    .دومین اتفاق بر میگرده به حس خود برتر بینی افراد نسبت به بقیه ولو داوران مسابقه که ما میدونیم شما نمیدونید ، ما میفهمیم و شما نمیفهمید.
    در اخر کاش یه روزی بشه که همه ما یاد بگیریم که نتیجه کار خیلی مهم تر از مراحل اجرا کار هست. کلا فلسفه طراح و طراحی به این بر میگرده که مخاطبی که قرار اثر و ببینه از اون لذت ببره نه اینکه جامعه طراح ها به اسم انتقاد تخریب کنن همدیگر رو. در اخر ارزوی موفقیت برای این دوست طراح و مدارج بالاتر و ارزوی پیشرفت روز افزون برای بقیه شرکت کنندگان و منتقدان به جهت به دست اوردن تندیس سرو نقره ای و رویداد های اینچنینی. فقط دوستان در نظر داشته باشین که روزی که شما هم به این درجات برسید همین صحبتها برای شما هم هست پس منصف باشیم.

    1. من اصلن به این موضوع کاری ندارم ، فقط از جنابعالی یه سوال دارم!
      ماه عسل؟!!!!!!!!!
      فدات شم عزیزم قربون معلم دیکته و ادبیاتتون بشم ، ماحصل به معنی نتیجه و غایت کار هست ، ماه عسل مال ازدواج و مسافرت و ایناس

  16. چقدر مسخره اس، یعنی شبیه بودن (کپی بودن)مهمترین بخش این پروژه به نمونه خارجی، انقدر فهم سخت و پیچیده اس یا شاید عقل ما ناقص و چشمهامون ایراد داره! 🙂

  17. بارها برای من پیش آمده ایده ای در سر داشتم (حقیقتا خودم به نتیجه رسیدم و کار در پس ذهنم نبوده و یا خودم را به فراموش کاری نزدم ) قبل از اجرا نمونه مشابه اش را دیده ام یعنی یک بابایی انسوی دنیا کار را تمام کمال اجرا هم کرده . چون اصولا آنها نسبت به ما بیش فعال حساب میشوند . این احتمال هست که دیدن همین کاری که به آن کپی کاری ایشان دلالت میشود روی ضمیر ناخودآگاه ایشان از نظر طرح و رنگ تاثیر گذاشته باشد و ایشان ناخواسته آنرا اجرا کرده اند .
    منکر شباهتهای بیشمار دوکار نیستم و اینکار را هم تقبیح میکنم اما همینکه ایشان برندی را به طرحی بهتر مجاب کرده برای من ارزشمند است .

  18. دوستان جوری از کپی بودن کار انتقاد کردین گویا اگر این کار اصل و غیر کپی بود مشکلی نداشت از نظر من این اثر نه انسجام فرمی دارد واز لحاظ برخورد با نوشتار چه فارسی چه لا تین مملو از اشتاباهات ناشیانه می باشد سا ده ترین این که بعنوان مثال در همین نمونه ها بارها از تایپ فیس های متعدد و در اندازه های متعددتر استفاده شده که از بارزترین نشانه بیماری ساختار طراحی است در ضمن در عکس طرح دستی ایشون سا یز نوک اتود و شعاع پرگار و نو بودن پاکن خود حکایت ها دارد (مبانی پایه 1) فقط اینو می تونم بگم که حتی مطرح کردن و نشان دادن چنین اثار غیر حرفه ای بعنوان طراحی گرافیک امروز ایران جای تاسف دارد چه رسد به جایزه و نمایشگاه و …

    1. من از شما خواهش ميكنم، التماس ميكنم! يكى از اون پروژه هاى حرفه اى تون رو كن تو شان كار شده بفرستيد تو روزرنگ همه ما ببينيم. آنچه كه جاى تاسف داره اخلاق و رفتار ما ايرانى ها نسبت به همه. من به شخصه با راى هيئت داوران احترام ميزارم و براى طراح عزيز ارزو موفقيت دارم. و خواهش ميكنم از كامنت هاى تند دل خور نشن و همه رو با لبخند بخونن 🙂

  19. جناب منری مثلا به این کار شما میگویند کپی اگر جایزه میگرفتید…!
    منفی ها به حق و مثبت ها ناحق است.
    مافیای اینترنتی راه انداخته اند باقی شرکت کننده هایی که نتوانستند جایزه بگیرند.بهتر بود دقت بیشتری در ارایه ی طرح هایشان میکردند.
    کاش باقی طرح ها هم قرار میگرفت تا ببینند داوران تصمیم بسیار درستی گرفته اند.
    افکار عمومی قضاوت میکند.

  20. این که یک نفر با اسم های متفاوت کامنت بزاره ( که کاملا از طرز نگارش مشخصه حتی سعی نکرده متفاوت باشه!)
    دلیلی بر نظر باقی بازدید کننده های سایت نیست

  21. بچه ها نتیجه کلا خوب شده دیگه، سفارش دهنده و مشتری هم از این خوششون میاد.. . مگه هدف غیر از اینه ؟!!
    حالا اگه شما فکر می کنید بهتر از این می تونید خب برید انجام بدید دیگه !
    لابد تو جشنواره هم اینقدر کارهای دیگه چه کپی چه نا کپی ضعیف بوده که این اول شده…

  22. روز رنگ جان …..و ای روز رنگ عزیزززززززززززززز
    خواهشمند است برای کامنت گذاری ….حتما حتما امنیت سایت را بالا ببر
    سپاسگذارم
    ما همه منتظرییییییییییممممممممممممممم
    پیروز باشی روز رنگ

  23. باعرض سلام باید خدمت دوستان طراحی که طراحی لیبل یا بسته بندی انجام میدن. باید بعرضشون برسونم تا زمانی که یه طراح افست بلد نباشه تفکیک رنگ انجام بده محاله بتونه این طراحیهارو انجام بده حال قضاوت با خود طراحه که واقعا در تفکیک رنگ تبحر داشته باشه که بعید میدونم طراح افستی تو ایران وجود داشته باشه که اینکارو انجام بده… باتشکر

  24. من خسته نباشید میگم به طراح و به نظر من با در نظر نگرفتن طرح لیوان باز هم این کار میتونسته برنده شه
    و در مورد طرح لیوان هم احتمال اتفاق افتادن همچین شباهتهایی تو دنیای گرافیک همیشه محتمله

  25. با تشکر از شما و وب سایت خوبتون
    فقط یک سوال
    روی جلد بستها نوشته شده تاسیسی 1973
    و بعد روی جلد این ساک دستی نوشته شده ” با بیش از نیم قرن تجربه!!!!!” از کی تا حالا 42 سال میشه بیش از نیم قرن ؟!!

    http://www.roozrang.ir/wp-content/uploads/2015/11/PackageDesign_Roozrang-4.jpg?7d393c

    ممنون

  26. قصدم طرافداری از کسی رو ندارم اما بیاین از یه بع دیگه نگاه کنیم..همه اونایی که اینجا نوشتن این کار کپی ازتون یه سوال دارم..خودتون خیلی اورجینال کارید؟یعنی وقتی یه پروژه بهتون سفارش داده میشه هیچ یه جستجو تو اینترنت نمیکنید و اون طرحی که براتون جالب میاد و با کمی پیچ و خم تحویل کارفرما نمیدین؟! من فکر میکنم همه کپی کاریم منتهی درجه داریم. بیاین با خودمون را راست باشیم. این کار شایسته جایزه نیست درست، کپی هست درست اما برا همچین موضوعی که همه جا پر از فایلهای اماده باور کنید هر کی بود کارش کپی از اب درمیومد! 🙂

  27. بنده فکر میکنم چند نفر دیگر هم در دیگر نقاط دور افتاده دنیا هم همانند طراح برگزیده جشنواره سور نقره ای فکر کرده و کار تولید میکنند.
    عجبا !!!!!! ماکه باور کردیم و کور هم هستیم در ضمن !!!
    لطفا داورها قضاوت کنند .
    http://logopond.com/gallery/detail/107499
    https://www.pinterest.com/pin/390757705144874004

  28. اینکه سایت روزرنگ اتودهای طراح مذکور رو منتشر کرده ، و بهش فرصت دفاع داده به هرحال کار خوبیه …… ولی توی اختتامیه همون بینال سرو نقره ای قباد شیوا داشت درباره این نوع کپی کاریها و آبروریزی که از گرافیک ایران در سطح جهان داره اتفاق میفته، هشدار میداد ولی متاسفانه یه سری تازه به دوران رسیده اجازه ندادن به صحبتهاش ادامه بده…..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *