خوشنویسی ایران
خوشنویسی ایران

پوستر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران رونمایی شد

به گزارش روزرنگ، امروز پوستر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با طراحی صداقت جباری رونمایی شد. به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، صداقت جباری که از هنرمندان خوشنویس و طراحان گرافیک مطرح کشور است به طراحی پوستر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران پرداخته است.
مراسم رونمایی از این پوستر در تالار آئینه خانه فرهنگستان و با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دبیر دوسالانه، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، احمد پیله چی عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه، سجاد یارزاده رئیس مؤسسه فرهنگی و هنری صبا و میرحیدر موسوی رئیس انجمن خوشنویسان قزوین و عضو شورای سیاست گذاری دوسالانه برگزار شد.

هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در آغاز مراسم گفت: «طی سالیان گذشته دوسالانه خوشنویسی همیشه از منظم‌ترین رویدادهای هنری کشور بوده است، امیدواریم دوسالانه ششم خوشنویسی نیز این روند رو به صعود را در پیش گرفته و به نقطه عطفی در دوسالانه‌ها تبدیل شود. با توانایی که امروز در انجمن خوشنویسان و همچنین همکاری فرهنگستان شاهد هستیم مطمئنا به این مهم دست پیدا خواهیم کرد.»

محمد حسین اسماعیلی دبیر ششمین دوسالانه بیان کرد: «این رویداد ۲ ویژگی مهم دارد، یکی توجه شورای سیاستگذاری و داوران به استعدادیابی جوانان زیر بیست و پنج سال و دوم، اختصاص دادن یک بخش ویژه‌ از جشنواره به بانوان خوشنویس. برگزاری نشست‌های تخصصی درباره عمادالکتاب نیز از همکاری فرهنگستان هنر با این دوسالانه است که موجب پرورش غنای پژوهش می‌گردد.»

پوستر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، خبر از شروع این جشنواره در مهر و آبان ۱۴۰۰ در شهر قزوین «پایتخت خوشنویسی ایران» می‌دهد.


image 
imageimageimage