چگونه برای 50 سال آینده طراحی کنیم؟ از همین الآن شروع کنید

جسیکا هلفند (Jessica Helfand) نویسنده، طراح و محقق برجسته مقیم ایالات متحده است. وی برای بسیاری از نشریات معتبر جهانی ازجمله لس آنجلس‌تایمز و دیافراگم مقالات متعددی نوشته است. جسیکا هلفند در حال حاضر دردانشگاه بیل مشغول تدریس است. او درسال٢٠١٣ برنده مدال AIGI (انجمن طراحان گرافيك آمریکا) شد.
مقاله‌اى كه در ادامه مى‌خوانيد به قلم او در سايت AIGI منتشر شده است:

خيلى ساده است كه اگر فكر كنيد دنيا مثل يك صدف است كه شما در آن نشسته ايد و هر روز را باخيره شدن به صفحه مونيتور شروع مى‌كنيد، و راهى گمراه‌ کننده‌تر از اين نيست كه تصورتان از ديزاين در قرن بيست و يكم اين‌گونه باشد.

ديزاين همانند موسيقى، يك زبان بين‌المللى است. همه چيز درآن، از متن تا متريال، از طراحى اوليه تا خريد و رسيدن به مصرف كننده، واضح و شفاف است.
در محيط‌هاى تجارى كه فرهنگ تجارت به معنى واقعى كلمه در آن‌ها حاكم است -كه البته فرهنگ چندان مطلوبى هم نيست – شما به عنوان يك طراح گرافيك مجبور به ارتباط برقرار كردن با افرادى هستيد كه پيرو اين فرهنگ هستند.
طبيعتا بسيارى از آن‌ها را نمى‌شناسيد و ناچاريد براى آن ها طراحى كنيد؛ اما در دنياى واقعى، ميليون‌ها انسان هستند كه شما هرگز آن‌ها را نديده و با آن‌ها ملاقاتى نداشته‌ايد.

پس در انجام مسئوليت خود آن‌ها را ناديده نگيريد، زيرا كه آن ها مخاطبان بعدى شما خواهند بود.
به عنوان يك دانشجو وظيفه شما ياد گرفتن و تمرين “چگونه ديدن” است. اين به آن معنى است كه چشم، دست و ذهن خود را آموزش دهيد. در واقع همان طور كه تخصص و هنرتان را روز به روز قوى‌تر مى‌كنيد، فاصله خود با هدف مورد نظر را به درستى بسنجيد.
نكته مـهـم اين است كه خـود را هميشه در جـريان يك چيز قرار دهيد و آن “نياز” است.
هميشه از خودتان بپرسيد مردم به چه چيزى نياز دارند؟ چگونه يك ديزاينر با اين نياز روبرو مى‌شود؟ چگونه مى‌توان به اين نياز پاسخ داد و اين كه مردم كى و كجا اين نياز را حس مى‌كنند؟

در نهايت، سئوال مهمى كه بايد در ذهنتان شكل بگيرد اين است كه  چگونه شما شروع به یک طراحى و ترکیب كامل و جامع كنيد؟
ترکیبی كه عناصر آن را تحصيلات و  تجربه شما تشکیل خواهند داد.
شكل گيرى نهايى اين تركيب فقط با يك زبان بين‌المللى و شناخته شده به نام “زبان بصرى” ميسر مى‌شود. شما مى‌توانيد با تفکر از دايره خودتان خارج شويد و خودتان را بيشتر بشناسيد، براى هر سفرى كه مى‌توانيد اقدام كنيد، به جاهاى مختلفى برويد، صبور باشيد و خوب همه چيز را بشناسيد. شجاع باشيد و از خودتان پرسش‌هاى دشوار بپرسيد، فروتن باشيد و اجازه دهيد درگير مسائل شويد. كنجكاو باشيد و ذهنتان را در فرهنگى كه شناختى از آن نداريد غرق كنيد.

دور از ذهن نيست كه در اين صورت يكى از طراحان ٥٠ سال آينده، شما خواهيد بود. از همين الان شروع كنيد.

design-next-50-years-aiga_L

منبع


image 
imageimageimage