چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تبلیغاتی عالی و مناسب برای تمامی افراد تولید کند

صنعت تبلیغات بسیار پیشرفت کرده است اما هنوز یک قدم بزرگ دیگر باقی مانده است.
ما باید یک پیام تبلیغاتی را با همه افراد وفق دهیم. امکان دست یابی به این هدف نهایی در تبلیغات با پیشرفت کردن در شاخه‌ی به نام هوش مصنوعی امکان پذیر خواهد شد.(که یادگیری عمیق نیز به آن گفته می شود)
در عرض چند سال آینده ما تبلیغاتی از این قبیل را خواهیم دید:

1)خودمونتاژ در همان لحظه و زمان
امروزه جایگاه رویکرد هنر،ایجاد تنوع در تبلیغات برای مخاطبین مشخص است. به طور مثال یه خرده فروش، تبلیغات یک ژاکت را برای عده‌ای خاص پخش می‌کند و همان تبلیغات را برای لباس حمام نیز میان عده‌ای دیگر پخش می‌کند. در حال حاضر تبلیغات از قالب و طراحی یکسانی برخوردار است اما به زودی به جای این کمبود تنوع در تبلیغات می توان مثلا یک برند تجاری مشخص را با میلیون ها تبلیغ متفاوت برای میلیون ها انسان متفاوت ارسال و تبلیغ کرد.
به زودی AI تمامی ملزومات خلاقانه را برای کمپین ارائه خواهد داد. این ملزومات عبارت است از: لگو ها، تصاویر، متن، ویدئو، راهنمای رنگ ها و زبان.
این برنامه از اطلاعات تمامی کمپین های مرتبط استفاده خواهد کرد و همچنین تمامی عناصر و عوامل به صورت بی وقفه به منظور ایجاد خلاقیتی کامل و درست و دقیقا مناسب برای یک فرد مشخص در همان لحظه و زمان استفاده خواهند شد.

2)خودبهینه سازی
همانند خودمونتاژ است. تبلیغات به افراد مشخصی ارائه می‌شود و اطلاعات نیز گردآوری و بهینه سازی می‌شود. این اطلاعات برای ایجاد خلاقیت و همچنین به منظور افزایش عملکرد کمپین گسترش می‌یابند. با دست یابی به اطلاعات و افزایش توانایی یادگیری، تبلیغات بسیار تاثیر گذار تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

3)محاوره ای
گام نهایی در پیاده سازی هوش مصنوعی، ساخت تبلیغاتی خواهد بود که امکان صحبت کردن و پاسخ دادن مصرف کنندگان را فراهم می‌کند. (درست همانند صحبت کردن افراد با یکدیگر )
در تصویر یک ویدیوی تبلیغاتی برای یک نمایشگاه ماشین این امکان وجود دارد که با ورود به سایت، دفترچه‌ی راهنما را دانلود کنید اما با استفاده از تبلیغات Al مصرف کنندگان راغب به پرسیدن سوال های گوناگون و مرتبط  از قبیل قیمت خودرو و امکانات و تجهیزات سفارشی وغیره می‌شوند.

تمامی عوامل مورد نیاز برای حرکت به سوی این آینده‌ی خاص هم اکنون در دسترس ما قرار دارد و ما از آنچه شما تصور می‌کنید به آن‌ها نزدیک تر هستیم.
گوگل الگوریتمی ساخته است که مردم را در تشخیص تصاویر درون ویدئو ها کمک می‌کند و سازمان AL به مردم یاد می‌دهد که تصاویر درون ویدئوهای تبلیغاتی را بهتر تشخیص دهند و آن‌ها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند.
به عنوان مثال در یک مورد، الگوریتم یادگیری عمیق بدون دخالت انسان متوجه شد که گربه‌ها از محبوبیت فراوانی در ویدئوهای یوتیوب برخوردار هستند و بعد از تشخیص، تصویر ده میلیون گربه را شناسایی کرد.
ماشین آلات نیز در الگوی یادگیری بیشتر، داده های انتزاعی تر را شناسایی می‌کنند.
سیستم AL می‌تواند اطلاعات بسیار فراوانی را در خود فرو ببرد. این سیستم می تواند بر اساس سن، درآمد، الگوهای خرید و دیگر اطلاعات، افراد را پروفایل بندی کند و بر اساس هدف و نوع تبلیغات افراد را شناسایی کند و تبلیغات را به آن ها ارسال نماید.
برنامه ی CHATBOT امکان صحبت کردن طبیعی افراد را برای مردم ایجاد کرده است. برنامه‌های دیگر مثل گوگل و آمازون هم در خانه های مردم جا افتاده است و برنامه ی هوش مصنوعی هم باید در میان مردم جا باز کند.
به منظور کار کردن با این برنامه، بازاریابان باید با اطلاعات این برنامه آشنا شوند و بر روی این اطلاعات سرمایه گذاری کنند.
هر شخصی یک فرد خاص با عملکرد خاص و اندیشه‌ها و خاطرات مخصوص به خود است؛ بنابراین همه‌گی ما سزاوار این هستیم که پیام های تبلیغاتی، بازتابی از خود ما باشند.

منبع