۶ محصول جالب و هیجان‌انگیز نمایشگاه CES 2019 که احتمالا سبک زندگی ما را تغییر می‌دهند

در نمایشگاه CES می‌توانید دنبال هر چیزی باشید. از تلویزیون‌های بسیار باریک با تصاویری خیره‌کننده، خودروهایی که دیگر به راننده نیاز ندارند و چیزی فراتر از یک وسیله نقلیه برای جابه‌جایی افراد هستند؛ پهپادهایی که هم جالب‌اند و هم روز به روز ترسناک‌تر می‌شوند؛ انواع روبات‌ها و حتی اسباب‌بازی‌ها!

برخی افراد نمایشگاه CES را برای دیدن گجت‌های عجیب و غریب دوست دارند. گجت‌هایی که می‌خواهند سبک زندگی مردم را تغییر دهند و احتمالا بهتر و راحت‌تر کنند.

این گجت‌ها در اوج نوآوری، خلاقیت و غافل‌گیری ساخته شدند و شما در نگاه اول از خودتان می‌پرسید واقعا چه کاربردی دارند؟

اما کم‌کم علاقه‌مندشان می‌شوید و دوست دارید یکی از آن‌ها را بحرید و در زندگی روزمره استفاده کنید. ما با گشت‌وگذاری در نمایشگاه CES 2019، سراغ ۶ محصول این‌چنینی رفتیم:
تلویزیونی که خودش رول می‌شود

این روزها زیاد درباره تلویزیوو‌های رولی صحبت می‌شود. ال‌جی پیش از نمایشگاه CES 2019 از یک تلویزیون تمام رولی ۶۵ اینچی صحبت کرده بود و حالا در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.

تلویزیون OLED TV R یک تلویزیون ۶۵ اینچی ۴K است که برخلاف صفحه‌نمایش‌های خمیده یا تاشو و انعطاف‌پذیری دیده شده تا کنون؛ به طور واقعی جمع شده و رول می‌شود و در یک محفظه قرار می‌گیرد.

یعنی هر زمان که خواستید آن را باز کنید و به اندازه‌ای که نیاز دارید باز کنید. دوباره هم می‌توانید پس از استفاده جمع کنید. این تلویزیون به خوبی از دستیارهای صوتی دیجیتالی مانند آمازون الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند.

با AirPlay 2 و پلتفرم خانه هوشمند HomeKit اپل سازگار است و صدای Dolby Atmos برای شنیدن موسیقی پخش خواهد کرد. از امروز می‌توانید برای کاربردهای بسیار جذاب و متنوع این تلویزیون برنامه‌ریزی کنید.

لپ‌تاپ‌هایی با کارت گرافیک دسکتاپ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ اتفاق تازه‌ای نیستند ولی غالبا از کارت گرافیک‌هایی سفارشی‌سازی شده استفاده می‌کنند که با کارت گرافیک کامپیوترهای دسکتاپ متفاوت هستند.

انویدیا در کنفرانس خبری CES خود از آمدن کارت گرافیک‌های جدید سری RTX خود روی بیش از ۴۰ مدل لپ‌تاپ در ماه‌های اولیه سال ۲۰۱۹ خبر داد.

یعنی تقریبا تمام مدل‌های کارت گرافیک RTX دسکتاپ معرفی شده در تابستان امسال؛ روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ سوار می‌شوند. این کارت‌های گرافیکی از قابلیت تازه‌ای به نام Ray Tracing سود می‌برند که می‌تواند تصاویری در حد یک کامپیوتر دسکتاپ رندر کنند.

بانداژ خوابی که ذهن شما را دنبال می‌کند

اگر جزو افرادی هستید که به سختی به خواب می‌روند؛ پیش از اینکه هر کار اشتباهی کنید؛ باند خواب Dreem را امتحان کنید.

این باند از جنس پارچه است و سراسر محیط سر انسان را در بر می‌گیرد. در این گجت از سنسورهایی استفاده شده است که در ساعت هوشمند اپل نیز مشاهده کردیم تا علایم زیست محیطی افراد مانند ضربان قلب و فعالیت‌های تنفسی را زیر نظر بگیرد.

گجت Dreem سعی می‌کند با اطلاعاتی که از وضعیت کاربر کسب کرده است؛ با کمک صدا و زیر نظر گرفتن کیفیت خواب، او را زودتر بخواباند. این صداهای تولید شده کاملا خصوصی هستند و به گوش فرد دیگری در نزدیکی کاربر نمی‌رسند.

این گجت می‌تواند افراد را به خواب‌هایی عمیق‌تر ببرد یا آن‌ها را به سمت بیداری بکشاند.

وزنه‌ای که پشتکار و میزان تلاش شما را اندازه می‌گیرد

JAXJOX یک وزنه تناسب اندام برای تمرین‌های ورزشی است که می‌تواند به اینترنت متصل شود. قیمت این وزنه ۳۴۹ دلار است و از دو بخش تشکیل می‌شود.

بدنه اصلی این گجت می‌تواند فعالیت و حرکات شما را ردگیری و محاسبه کند. ارزیابی‌های این گجت از فعالیت‌های شما مشخص می‌کند اهداف تمرینی آن را روز را تحقق بخشیدید یا خیر!

بنابراین؛ سعی دارد به شما صداقت را بیاموزد. این گجت همراه با فهرستی از تمرین‌ها و پیشنهادهای تناسب اندام نیز هست تا از یک یکپارچگی در تمرینات سود ببرید.

JAXJOX نمونه بسیار خوبی از تجهیزات ورزشی متصل به اینترنت نسل آینده است که می‌توانند شما را از مربی یا هر وسیله اندازه‌گیری و تناسب اندامی مانند ساعت‌های هوشمند بی‌نیاز کنند.

تلویزیون ماژولار

شرکت سامسونگ سال گذشته فناوری Micro LED را به نمایش گذاشته بود. این شرکت کره‌ای با استفاده از یک فناوری یک تلویزیون دیواری ۱۴۶ اینچی ساخته بود که تصاویر قطعه قطعه می‌شدند.

حالا، سامسونگ در نمایشگاه CES امسال نسخه هوشمندتر و کوچک‌تر آن را به نام Micro LED TV نمایش داد.

این فناوری روی پنل‌های ماژولار بدون حاشیه و مربعی نمایش داده شده است که می‌توانند نسبت‌ها و اندازه‌های مختلفی داشته باشند.

شما با استفاده از فناوری Micro LED TV سامسونگ می‌توانید صفحه‌نمایش‌هایی با نسبت تصویر گوناگون بسازید. مثلا از یک صفحه‌نمایش با نسبت تصویر عریض ۲۱:۹ تصاویر یا صفحه‌نمایش‌هایی با نسبت تصویر ۱:۱ بدون از دست رفتن کیفیت تصویر ساخته شود.

توالت‌ هوشمند و سازگار با الکسا

شاید تا کنون تصور شما از خانه هوشمند؛ نصب چند سنسور و لامپ‌هایی باشد که با وای‌فای کنترل می‌شوند. یا اینکه تصور کنید دوش‌های حمام هوشمند می‌توانند زندگی شما را متحول کنند.

اما در نمایشگاه CES 2019 مشخص شد باید مفهوم جدیدی از خانه هوشمند ارایه شود. Numi 2.0 یک توالت هوشمند ۷ هزار دلاری است که همه کاری برای شما انجام می‌دهد.

این توالت به اینترنت متصل می‌شود و با دستیار صوتی الکسای آمازون سازگار است. می‌تواند رنگ‌بندی و رقص نور برای شما انجام دهد و به ارتباطات بلوتوث یا قابلیت‌هایی مانند باز و بسته کردن درب مجهز شده است.

درجه حرارت آب را تنظیم می‌کند و یک خشک‌کن هوا به همراه گرم‌کننده صندلی نیز دارد.

منبع