هوش مصنوعی Premiere Pro

ادوبی از ابزارهای هوش مصنوعی در Premiere Pro رونمایی کرد

ادوبی در حال توسعه یک مدل ویدئویی هوش مصنوعی تولیدکننده برای خانواده فایرفلای خود است. این توسعه، مجموعه ابزارهای جدیدی را به نرم افزار ویرایش ویدئو Premiere Pro اضافه می‌کند. ابزارهای جدید فایرفلای، همراه با برخی ادغام‌های پیشنهادی با شرکت‌های شخص ثالث مانند Runway، Pika Labs و OpenAI’s Sora، به کاربران پریمیر پرو امکان می‌دهد تا با استفاده از توضیحات متنی مشابه ویژگی پرکننده فتوشاپ (Generative Fill) ویدیو تولید کنند. با کمک این ابزار می‌توان اشیاء را اضافه یا حذف کنند و طول کلیپ‌های ویدیویی را افزایش دهند.

برخلاف بسیاری از اظهارات قبلی ادوبی در مورد فایرفلای، تاریخ انتشار برای نسخه بتا یا نهایی برای ابزارهای جدید تولید ویدیوی این شرکت تعیین نشده است. آنه@ا تنها گفته‌اند که این نسخه در سال جاری عرضه خواهند شد. این غول نرم افزار خلاقانه قابلیت های مدل ویدیویی اختصاصی خود را در یک ویدیوی نمایشی اولیه به نمایش گذاشت. اما برنامه های ادوبی برای ادغام Premiere Pro با مدل های هوش مصنوعی از سایر ارائه‌دهندگان هنوز نهایی نشده‌است.

کشف پتانسیل‌های هوش مصنوعی

ادوبی ادغام هوش مصنوعی با شرکت های شخص ثالث در پیش نمایش ویدیویی خود را «اولین کاوش» از پتانسیل این فناوری در «آینده» معرفی می‌کند. به گفته ادوبی، هدف این است که به کاربران Premiere Pro انتخاب بیشتری داده شود. امکاناتی که با کمک آن بتوانند از مدل‌هایی مانند Pika برای گسترش فیلم‌ها یا Sora و Runway AI هنگام تولید B-roll برای پروژه‌های خود استفاده کنند. ادوبی همچنین اشاره می‌کند که برچسب های اعتبار محتوای آن را می توان روی کلیپ های تولیدشده اعمال کرد. این مشخص می‌کند کدام مدل‌های هوش مصنوعی برای تولید آن‌ها استفاده شده‌است.

با این حال، صرف نظر از اینکه این فرایند چقدر طول بکشد، به نظر می رسد روی آوردن به مشارکت با شرکت‌های هوش مصنوعی شخص ثالث تصمیمی استراتژیک باشد. به نظر می رسد قابلیت های نسل جدید ارائه شده توسط OpenAI’s Sora از سایرین پیشی گرفته است. بسیار فراتر از پیش نمایش اولیه‌ای که ادوبی از مدل ویدیویی آینده Firefly خود ارائه کرد.

در همین حال، مزیت اصلی ادوبی نسبت به رقبا، ادغام مدل‌های فایرفلای اختصاصی خود در اکوسیستم نرم‌افزاری‌اش است. مدلی که هم‌اکنون به طور گسترده توسط متخصصان حوزه‌ی خلاقیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد ادغام مدل‌های هوش مصنوعی شخص ثالث هم به نفع حفظ جایگاه ادوبی و هم برای شرکت‌های هوش مصنوعی است. شرکت‌هایی که می‌خواهند ابزارهای خود را برای متخصصان خلاق که در غیر این صورت به یک برنامه اختصاصی جداگانه مراجعه نمی‌کنند. این یک اقدام هوشمندانه باشد.


image 
imageimageimage