شهری درون یک کپسول
شهری درون یک کپسول

شهری درون یک کپسول؛ داروی ضد آلودگی هوا

چند سالی است که آلودگی هوا بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است و مردم شهرهای زیادی در دنیا از جمله پکن، نیویورک، دهلی، جیپور و تهران درگیر آلودگی هوا هستند. شرکت های زیادی در سراسر دنیا در فکر تولید سیستم های کاهش و حتی داروی ضد آلودگی هوا هستند.

در این میان کمپانی پرتغالی پدوریمفپ، برای اولین بار، محصولی را تولید کرده که از بدن در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کند. اوایری برندی است که برای اولین بار قابل اعتماد ترین فرمولاسیون مکمل ضد آلودگی هوا را تولید کرده است. این مکمل از ارگان های حیاتی شامل ریه، مغز و قلب به طرز چشمگیری در برابر تاثیرات آلودگی هوا محافظت میکند، همچنین عملکرد ریه را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش میدهد و به سیستم تنفسی کمک شایانی می کند.

طراحی هویت بصری برند، بسته بندی و وب سایت این محصول توسط این کمپانی به استودیو دیز سپرده شد، همراه ما باشید تا در پروژه امروز این محصول را با هم ببینیم:

شهری درون یک کپسول

ایده‌ی ابتدایی طرح روی بسته بندی الهام گرفته از شکل دارویی این محصول است؛ کپسول در کپسول. در واقع این دارو متشکل است از دو کپسول که یکی در دل دیگری قرار گرفته. محتویات کپسول شفاف بیرونی به صورت مایع ومحتویات کپسول داخلی به صورت پلت های سفید است.

ایده‌ی شکل روی بسته بندی از ترکیب فرم کپسول و برج های بلند شهرهای شلوغ گرفته شد و در نهایت به صورت شهری درون کپسول به اجرا در آمد.

داروی ضد آلودگی هوا

داروی ضد آلودگی هوا

داروی ضد آلودگی هوا

وقتی تکنولوژی به کمک می‌آید

این محصول در کنار شکل وکاربرد خاص خودش، از یک تکنولوژی خاص در بسته بندی هم سود میبرد.

فناوری Augmented Reality به کار رفته در این بسته بندی این قابلیت را دارد که با اسکن کیو آر کد و نصب اپ مورد نظر، طرح روی بسته بندی به صورت سه بعدی دیده شود. همچنین، با حرکت دادن بسته بندی، مایع درون کپسول سه بعدی به حرکت در می آید. به عبارتی خاص شدن این بسته بندی به علت خاص بودن نوع این مکمل میباشد.

این بسته بندی برای مخاطب این خاص بودن فرمولاسیون را یادآوری می کند، به گونه ای که مخاطب را درگیر خود میکند و جنبه سرگرمی دارد و مانند بسته‌بندی های یکنواخت دیگر مکمل ها نیست.

علت دیگر اضافه کردن این قابلیت به بسته بندی، شدت بخشیدن به عملکرد این مکمل است، چرا که مصرف کننده پس از اسکن کردن تصویر و مشاهده تکان خوردن آب و تمیزی و زیبایی شهر درون کپسول، به حس و حالی دست پیدا می کند که از تاثیرات این مکمل بر خود بیش از پیش آگاه می شود.

داروی ضد آلودگی هوا

داروی ضد آلودگی هواداروی ضد آلودگی هواداروی ضد آلودگی هواداروی ضد آلودگی هوا

و جایزه می‌رسد به…

در روز های اخیر، این پروژه موفق به دریافت جایزه نقره مسابقه پنتاواردز Pentawards سال ۲۰۲۱ در بخش بسته بندی های هوشمند شد. PENTAWARDS یکی از مهم ترین و با کیفیت ترین مسابقات بسته بندی در سطح بین المللی است.

داروی ضد آلودگی هوا


ایده‌ی کلی بسته بندی بر روی وب سایت این محصول نیز منتشر شد و تصویرسازی هایی سه بعدی بر اساس شکل و فرم کلی کپسول خلق شد.

جهت مشاهده و تجربه بسته بندی داروی ضد آلودگی هوا در محیط وب سایت به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://oairy.com

تیم استودیو دیز در پروژه داروی ضد آلودگی هوا:

  • طراحان بسته بندی: یکتا جبلی، سیدمصطفی سیدابراهیمی
  • مدیر هنری: سیدمصطفی سیدابراهیمی
  • مدیر خلاقیت و تصویرسازی: یکتا جبلی
  • Augmented Reality: علیرضا طبسی
  • گرافیک متحرک: محمد اردشیری
  • طراحی وب سایت: سیدمصطفی سیدابراهیمی، آیدا عباسی
  • Developer: سیدمصطفی سیدابراهیمی
  • طراحی لوگو: آیدا عباسی

 

پروژه دیگری از استودیو دیز در روزرنگ را اینجا ببینید.


image 
imageimageimage