بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت

بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت با قابلیت واقعیت‌افزوده

جزییات و ریزه‌کاریهای یک پروژه طراحی می‌توانند به شکلی زیبا در کنار هم قرار گرفته و داستانی را برای بیننده روایت کنند. یک تصویر، یک نام و یا یک لوگو گاهی می‌توانند دنیایی از کلمات را در درون خود پنهان کنند و همه در کنارهم به هویت پنهان شده در پشت یک برند اشاره کنند. در پروژه این هفته روزرنگ، باهم داستان طراحی بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت را از زبان استودیو دیز DEEEZ می‌خوانیم.

راز چیدن گلهای زعفران

«از نام برند سان‌ سکرت پیداست که در پس لاکچری‌ترین ادویه دنیا، یعنی زعفران رازی نهفته است. ساعت طلایی برداشت زعفران قبل از طلوع خورشید است و اگر دیرتر چیده شود از عطر و رنگ این ادویه کاسته می‌شود. زنان زیبای روستایی دسته‌دسته برای  جمع‌کردن گل‌های زعفران به زمین زراعی می‌آیند و سبدها و گل‌های زعفران را به آغوش می‌کشند. مراحل برداشت این گیاه و جداکردن کلاله‌ها باید سریع اتفاق بیفتد تا کیفیت این محصول حفظ شود. سرعت عمل و ظرافت کار زنان کشاورز در نهایت باعث تحویل محصولی مرغوب و خوش‌عطر به مصرف‌کننده می‌شود.»

تصویرسازی در طراحی بسته‌بندی

«ایده‌ی اولیه‌ی طراحی بسته‌بندی زعفران، از نام برند «سان‌ سکرت» به معنای یعنی راز خورشید برداشته شد. فضای مزرعه‌های زعفران، زنان، گل‌های زیبای زعفران و خورشید، عناصر تصویری بسته‌بندی را شکل دادند. تصویرسازی با جزییات زیاد و به صورت مونوتن و به رنگ بنفش گل زعفران اجرا شد. اغراق در عناصر بصری مانند گل زعفران جهت نشان‌دادن اهمیت این ماده‌ی غذایی بود. در تصویرسازی‌ها زنان در حال نگهداری و حفاظت از گل زعفران هستند. حس‌وحال کلی تصویرسازی یادآور نقش‌برجسته‌های ایرانی است.»

واقعیت افزوده در بسته‌بندی زعفران سان سکرت

«با توجه به نوع اجرای بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت، تصمیم گرفتیم که مخاطب را بیشتر درگیر درک حس‌وحال فضای این گل و ادویه ارزشمند کنیم. بنابراین با قابلیت برجسته‌ای که تصویرسازی‌ها داشتند، واقعیت افزوده را به کار اضافه کردیم. به این صورت که مخاطبین با اسکن‌کردن بسته‌بندی امکان مشاهده حالت برجسته المان‌های بسته‌بندی را دارند و به صورت لایه به لایه امکان دیدن فضای مابین تصویرسازی وجود دارد.»

«با توجه به اینکه آشپزی در میان مخاطبین مجازی بسیار ترند شده‌است، قطعا برایشان استفاده از این ادویه و به اشتراک‌گذاشتن فیلتر و واقعیت‌افزوده این بسته‌بندی، جذاب خواهد بود و منجر به معرفی بیشتر برند خواهد شد.»

تیم طراحی بسته‌بندی زعفران سان سکرت

  • مدیرهنری: سیدمصطفی سیدابراهیمی
  • طراحی بسته‌بندی، تصویرسازی: سیدمصطفی سیدابراهیمی
  • مدیرخلاقیت: یکتا جبلی 
  • طراح لوگو: عرفان حکانی
  • واقعیت افزوده: سیدمصطفی سیدابراهیمی،علیرضا طبسی
  • گرافیک متحرک: محمد اردشیری
  • طراحی لی‌اوت بسته‌بندی: محمدرضا علائی
طراحی بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت
در تصویرسازی‌ها زنان در حال نگهداری و حفاظت از گل زعفران هستند.
طرح باز بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت
تصویرسازی با جزییات زیاد و به صورت مونوتن و به رنگ بنفش گل زعفران اجرا شد.
بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت در دو نما
مخاطبین با اسکن‌کردن بسته‌بندی امکان مشاهده حالت برجسته المان‌های بسته‌بندی را دارند.
مخاطبین با اسکن‌کردن بسته‌بندی امکان مشاهده حالت برجسته المان‌های بسته‌بندی را دارند.
بسته‌بندی زعفران سان‌ سکرت