برندگان مسابقه طراحی اپل

برندگان مسابقه طراحی اپل: اسامی برندگان در رویداد WWDC 2021 اعلام شد

به گزارش روزرنگ، جوایز برندگان مسابقه طراحی اپل (Apple Design Awards 2021) در شش دسته‌بندی جداگانه و از میان ۳۶ نامزد اعلام شد.

معمولا شرکت اپل هرسال در بازه‌ی ماه ژوئن (خرداد) کنفرانس توسعه‌دهندگان، موسوم به WWDC را برگزار می‌کند که شامل چندین بخش است. دوشنبه‌ی گذشته نیز به روال سال‌های گذشته این رویداد را با تمرکز بر مباحث نرم‌افزری برگزار کرد؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. این غول دنیای فناوری علاوه‌ بر سخنرانی و افتتاحیه WWDC 2021 جوایز طراحی اپل را نیز اعلام کرد. این مراسم در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) و به صورت مجازی برگزار شد.

برندگان مسابقه طراحی اپل از میان ۳۶ نامزد نهایی در شش گروه مختلف انتخاب شدند.

 اپل از برگزاری این مراسم در فروشگاه نرم‌افزاری اپ استور به دنبال ارتقا و برتری در نوآوری، نبوغ و موفقیت فنی در طراحی برنامه و بازی‌ها می‌باشد که به همین منظور مسابقه را در شش دسته ی جداگانه شامل فراگیر بودن، لذت و سرگرمی، تعامل، تأثیر اجتماعی، تجسم و گرافیک و نوآوری فهرست کرده است.

برندگان مسابقه طراحی اپل

در ادامه به معرفی برندگان مسابقه طراحی اپل در هر رشته خواهیم پرداخت.

فراگیر بودن

HoloVista

برنامه‌ HoloVista ساخته‌‌ شده توسط Aconite

Voice Dream Reader

برنامه‌ Voice Dream Reader ساخته‌ شده توسط Voice Dream LLC

لذت و سرگرمی در مسابقه طراحی اپل

Little Orpheus

بازی Little Orpheus ساخته‌ شده توسط The Chinese Room

Pok Pok Playroom

بازی Pok Pok Playroom ساخته‌ شده توسط Pok Pok

اثر متقابل

Bird Alone

برنامه Bird Alone ساخته‌ شده توسط George Batchelor

Carrot Weather

برنامه Carrot Weather ساخته‌ شده توسط Brian Mueller,Grailr LLC

تأثیرات اجتماعی

Alba

بازی Alba ساخته‌ شده توسط ustwo games

Be My Eyes

برنامه Be My Eyes  ساخته‌ شده توسط S/I Be My Eyes

بصری و گرافیکی

Genshin Impact

بازی Genshin Impact ساخته‌ شده توسط miHoYo Limited

Loona

برنامه Loona ساخته‌ شده توسط Loona Inc

نوآوری در مسابقه طراحی اپل

LoL: Wild Rift

بازی LoL: Wild Rift ساخته‌ شده توسط Riot Games

NaadSadhana

برنامه NaadSadhana ساخته‌ شده توسط Sandeep Randale

سوزان پرسکوت (معاون توسعه‌دهندگان اپل سراسر جهان) در راستای تقدیر از برندگان مسابقه طراحی اپل2021 گفت: «امسال برندگان جایزه Apple Design ما را شگفت زده کرده و انتظاراتمان را به خوبی پاسخ داده‌اند، آنها تجربه‌ی عالی که از یک برنامه انتظار داشتیم را دوباره تعریف  کرده‌اند و به درستی شایسته‌ی این پیروزی هستند، به آن‎‌ها تبریک می‌گوییم. توسعه‌دهندگان با ایجاد برنامه‌ها و بازی‌ها در زندگی روزمره مردم نقش مهمی داشته و نمونه‌ی کاملی از شش دسته‌بندی جدید را تداعی می‌کنند.»

از سال ۱۹۹۷ مسابقه طراحی اپل برگزار شده است. اپل طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۵۰ توسعه‌دهنده برنامه را توسط این مسابقات طراحی شناسایی کرده است. جوایز برندگان مسابقه طراحی اپل شامل آخرین پیکربندی محصولات اپل است که به برندگان اهدا می‌شود.

ناگفته نماند اپل در WWDC امسال تمهیداتی همچون بخش جدید Pavilions را درنظر گرفته که گفته می‌شود راهی آسان برای توسعه‌دهندگان بوده و با هدف کاوش در جلسات، آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های مربوط به یک موضوع خاص شکل گرفته است. اپل همچنین از سالن‌های دیجیتال برای WWDC 2021 میزبانی کرده و در این سالن‌ها جلسات پرسش و پاسخ و فعالیت‌های ویژه مربوط به ابزارهای توسعه را ارائه کرده است. برای WWDC 2021 بیش از ۲۰۰ جلسه عمیق آزمایشگاهی توسط همین سالن‌ها ارائه شده است. به‌گفته اپل، این جلسات دسترسی بی‌سابقه‌ای را بین مهندسان و طراحان اپل و توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است.

 


image 
imageimageimage