رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر

پوستر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر توسط حمیدرضا بیدقی طراحی و رونمایی شد.

همزمان با آغاز به‌ کار هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با حضور محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری و اعضای هیات انتخاب سودای سیمرغ، پوستر جشنواره رونمایی شد.

 


image 
imageimageimage
  1. نمی خوام زحمات و تلاش یک دوست عزیز رو نادیده بگیرم
    ولی ای کاش حداقل رنگهای متعدد به کار اضافه نمی شد
    مگه قراره این پوستر طعم های آبمیوه تک دانه رو نشون بده
    حداقل رنگ یک دست خود آب کار رو بهتر نشون میداد
    —————–
    امیدوارم شاهد موفیقت های حمیدرضا بیدقی عزیز باشیم

  2. من متوجه کانسپت این پوستر نشدم، مفهومش چیه؟ نمیخوام زیر سوال ببرم ولی بنظرم کانسپت خاصی نداشته جز اینکه به دید سفارش دهنده قشنگ و خوش رنگ و لعاب اومده شاید من متوجه نشدم، لطفا روزرنگ توضیح بده

  3. بعد از چند سال سیمرغ به یه غسل درست وحسابی احتیاج داشت البته اشاره ایی هم به آبکی شدن جشنواره داره که واقعیه .

  4. سلام رفقا .
    من بیدقی هستم . طراح این پوستر .
    نظرات همه ی دوستان قابل احترامه .
    همین که میبینین سپاسگزارم .
    ولی طراحی این پوستر یک جور خودکشی هست . تا توش نباشین متوجه نمی شین .
    نمیتونم باز کنم قصه رو .
    بازم ممنون .

  5. یکی از دوره ها قرار بود پوستر جشنواره رو بنده طراحی کنم که به نتیجه نرسید به چند دلیل: اول اینکه بر خلاف تصورم سفارش دهنده اصلا فهم تصویری نداشت و نسخه فکریش مال سی سال گذشته بود و حسابی زنگ زده! دوم اینکه شما تو این جشنواره دوس دارید بیشتر با المان و نماد جشنواره یه حرکتی انجام بدید و این زمانی جواب میده که خود اون المان تقریبا بی نقص و قابل باشه، به سیمرغ شلوغ و پرجزییات که بعداز این همه سال بروزرسانی نشده هیچ وقت این قابلیت رو در اختیار طراح نمیده و اگر همه پوسترای فجر رو ببینیم حتا یک کار رو بی نقص نزاشته! سوم اینکه این موضوع بر خلاف ظاهرش بسیار مشکله و طراحی اون یه چالشه که کم کسی از عهدش بر میاد، پنجم اینکه تو ایران یه طراح با محدودیت های زیادی کار و زندگی میکنه و لطفا هیچ وقت با کشورای دیگه مقایسه نکنید که نتیجه ای نمیگیرید.

  6. دوست عزیز و طراح ،، نمیدونم بابت پوستر چقدر گرفتی،، خوب کردی هر چی گرفتی ،، اما یه مشاوره به اون بی سوادی که پوستر رو سفارش میده بدید لطفا،، مشاوره فایده نداره ?شما کاره خودتو انجام بده،، دیگه یه پوستر چی هست که ما نخوایم بابتش بجنگیم،، از کجا شروع کنیم تا این اتفاقات نیفته ،، هر سال که داره بدتر میشه،، حد اقل یه پوستر آبکی طراحی کنن نه در این حد البته بعد همونو استفاده کنن ، بی خیاله طرحه جدید و متنوع شیم،، نمیاد این حرفا به ما تا وقتی که فرهنگ و شعوره پوستر رو نداشته باشیم،، ما هنوز به جایی نرسیدیم که پوستر رو جدی بگیریم ،،، و تاثیرش رو نمیفهمیم چون پوستر خوب از نزدیک ندیدیم ،، گرافیستهای خوبمون هم کاری نمیکنن مگر در دوره همیها یا جشنواره ها ، حرف حرف حرف … تحریم کنیم این همه کج فهمی و زشتی رو

  7. ضمن عرض خسته نباشید به جناب بیدقی ، و جدای از اینکه فکر کنیم ایده آب چه ارتباطی میتونه با رویدا داشته باشه و چرا آب چرا ایده و موتیف دیگری نه و …باید عرض کنم در چند سایت خواندم که طراح پوستر عنوان کرده استفاده از آبجکت های آماده کپی نیست و استفاده از این امکانات لازمه کار هر طراحی است این گفته به نظر من هم درسته ولی ایشون ذکر کرده کپی یعنی استفاده نعل به نعل از کار و این یعنی کپی کاری این هم درسته منتها اون کار ابتدائی که بعضی ها ادعا میکنند از اون کار کپی شده و تصویری آبکی از یک پرنده هست ، قسمت بال های اون تصویر عیناً در اینکار اضافه شده و به وضوح نشان دهنده کپی قسمت قابل توجه و شاخصی از کار پرنده آبکی در این کار نهائی هست و مشخصه خالق کار کپی شده ، برای خلق اون کار مدتی وقت و انرژی صرف کرده و طراح دوم حداقل در مورد بالها اینکار رو نکرده وبا این تفسیر این بالها هم دیگه آبجکت یا یک همچین چیزی نیستن طراح اولی یه زمانی یه جایی روی آنها کار کرده ، پس حداقل در مورد بالها باید ایشون قبول کنه کارش در معرض کپی کاری از کار اول بوده و نباید سرسختانه در مقابل این همه منتقد حداقل منتقدین اهل فن جبهه گیری کنن ایشون و توجه به کپی رو در این قسمت از کار بپذیرن!

  8. چالش سفارش دهنده دولتی متاسفانه در کشور ما وجود داره. همه ما طراحها کم و بیش با چنین چالش هایی روبرو هستیم. اکثر مدیران دولتی ما غیر متختصص و غیر مرتبط هستند و فرآیندهای برگزاری جشنواره و یا هر رویدادی مخصوصا رویدادهای هنری رو بخوبی درک نمی کنند. خلاصه به دنبال برگزاری بی دردسر(ترس از دست دادن موقعیت و میز) رویدادها هستند حتی اگر دستاوردی جز صرف هزینه نداشته باشد!
    در این راه آیا باید طراح فقط به درآمد حاصل از طراحی (به دلخواه سفارش دهنده) بسنده کند حتی اگر آبکی باشه؟ یا اینکه در برابر نظرات غیر تخصصی مقاومت و نهایت از طراحی صرف نظر کند؟ آیا تغییری در محافظه کاری در همه جنبه های هنری ایجاد خواهد شد؟

  9. متاسفانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اکثر افراد برای نیروی متخصص ارزشی قائل نیستند و بدور از هرگونه اطلاعاتی به خودشان این اجازه را می‌دهند که در ایده و نظر یک طراح گرافیک دخالت کنند.
    در چنین شرایطی یا نباید کار کرد یا باید طبق سلیقه و نظرسفارش دهنده کار را انجام دهی. قسمت بد ماجرا این‌جاست که کار بعد از انتشار همه طراح را می‌شناسند و کار طراح را نقد می‌کنند غافل از این که طراح ایده و فکر دیگری در ذهن داشته و کاری که نقد می‌شود نظر و سلیقه‌ی سفارش دهنده کار است نه تفکر یک طراح گرافیک.

  10. آقای بیدقی شما با اون بافت هاوسبک کاری تون بدون امضا هم شناخته می شوید و کاش تو همون سبک وسیاق شخصی کار می کردید قبول کنید ایده آب اینجا کمکی نمی کنه مگر همون سازمان آب وخشکسالی و….کاش پیشنهاد نمی دادید یا طوری اجرا می کردید که شبیه این ایربراش کارهای ژاپنی سوپر رئالیست نمی شد وشبیه ش تو ایمج بانک ها وشاتر استوک ها فراوانه وهویتی از تیپ ایرانی هم نداره .البته با مدیران کم فهم کار کردن خیلی سخته .ولی برای شناسنامه کاری خودتون نباید بخاطر درآمدزیر یه سری تحمیل ها می رفتید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *