هویت بصری الحاوی

« استودیو دیزاین DEEEZ ، هویت بصری جدیدی را برای شرکت داروسازی الحاوی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود انجام داده است. این شرکت در سال ۱۳۴۷ تاسیس و نام خود را از کتاب «الحاوی فی الطب» نوشته زکریای رازی پزشک و فیلسوف ایرانی با مضمون دانش پزشکی گرفته است که با داشتن نیم قرن تجربه یکی از پیشروترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های داروسازی ایران است.

هویت بصری الحاوی

اکتشاف و بررسی اجزای نشانه

مطابق با دیزاین بریف، یکی از درخواست‌های سفارش دهنده، نگه داشتن هویت کلی برند و المان‌های نشانه قبلی بود. در نشانه قبلی این شرکت دو المان وجود داشت: ۱- کتاب به عنوانی نمادی از کتاب الحاوی فی الطب ۲- قطره به عنوان نمادی از اکسیر داروسازی. 
بدین ترتیب المان‌هایی که نشان دهنده هویت کلی لوگو بودند را استخراج و پروسه ریدیزاین را شروع کردیم.

هویت بصری الحاوی

دفترچه هویت بصری به گونه‌ای تعریف شد که قوانین بصری نشانه و دیگر اجزای تصویری برند مانند حاشیه اطمینان، بایدها و نبایدها، ترکیبات ثانویه نشانه، تناسبات٬ رنگ ها… را در برگیرد و اطلاعات کاملی در مورد نحوه استفاده این نشانه در اختیار طراحان شرکت و دیگر متصدیان مرتبط با امر طراحی را قرار دهد. از بخش‌های این پروژه طراحی اوراق اداری و قوانین آن بود که به همراه جزییات در دفترچه قوانین آورده شده است.

همچنین الگوی پترن (pattern ) متناسب با شکل بصری برند، جهت استفاده در گرافیک محیطی یا کالاهای تبلیغاتی از ترکیب قطره، مربع، کپسول و قرص طراحی گردید. در بخش دیگری از این دفترچه، قسمتی به نام تایپ فیس فارسی و انگلیسی تعریف شد که تایپ فیس‌های برند جهت استفاده عمومی، تبلیغاتی و یا جهت استفاده در بخش طراحی بسته بندی داروهای مکمل و جنریک تعریف گردید.

طراحی پوستر ۵۰ امین سالگرد تاسیس شرکت داروسازی الحاوی، ۵۰ سال برای حال خوب!

همزمان با ری دیزاین هویت بصری این شرکت، طراحی پوستر پنجاهمین سالگرد تاسیس این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
پس از جلسات ابتدایی در مورد این موضوع، محتوای اولیه پوستر با هدف نشان دادن نوستالژیک بودن این برند دارویی و تلاش ۵۰ ساله این شرکت پیشرو برای بهبود حال مردم با ساخت داروهای بهتر بود. ترکیب عدد ۵۰ و استفاده از تصویرسازی‌های مرتبط با محتوای اولیه ، تصویری کلی از پوستر را شکل داد.

طراحی بسته بندی داروهای شرکت داروسازی الحاوی

طراحی بسته بندی لاین داروهای برند این شرکت نیز با نام DEBET به استودیو دیز سپرده شد.  این شربت‌ها جهت بهبود سرفه، خلط آوری و درمان بیماری‌های ریه استفاده می‌شدند و به خاطر فرمولاسیون خاص خود (مناسب افراد دیابتی) به بسته بندی‌ای متفاوت از آنچه در بازار بود، نیاز داشتند. استراکچر بسته بندی‌ها شامل استفاده از تصویر پزشکی عضو، لی اوت مطالب و طراحی خاص نام برند دارو جهت ارزش بخشیدن به آن بود. در چاپ این بسته بندی‌ها از تکنیک متالایز استفاده شده است.»

  • مدیر هنری پروژه: سید مصطفی سید ابراهیمی
  • مدیر خلاقیت: یکتا جبلی