اهمیت مسکات در برندینگ

« مسکات ها بیشتر در تجارت هایی موفق هستند که رقابت در آن ها بسیار سنگین باشد و بازار آن محصول پر از تولیدات رشد یافته باشد، یا اینکه فشار قیمت در خدمات و تولیدات آن محصول به شدت بالا باشد. در نتیجه متمایز کردن یک رقیب با رقبای دیگرش کاملا احساس می شود. به همین دلیل است که می بینیم بسیاری از شخصیت های کارتونی و تخیلی در صنعت شیرینی پزی، کیک، ماکارونی، غلات صبحانه و بسیاری از مسکات های برندهای بزرگ فست فودها در حال رقابت تنگاتنگ و پیشی گرفتن از یکدیگردر عرصه ی تبلیغات می باشند.

به وسیله مسکات به خاطر آوردن نام هر شرکت و محصول برای مصرف کنندگان آسانتر می‌شود.حضور مسکات در کنار یک برنامه ریزی تجاری مناسب و علاقه مند کردن بچه ها و بزرگترها به این مسکات موجب وسعت بخشیدن به نشانه ی شرکتی و شناخته شدن هرچه بیشتر مسکات می شود.

مجموعه پیش رو ، پروژه پایان نامه کارشناسی من با موضوع طراحی مسکات آثاری مستقل از سفارش بوده که  برای 3 برند آدامس، رستوران غذاهای دریایی و شوینده های بهداشتی طراحی شده است. سعی بر این داشتم که کاراکترها دوست داشتنی باشند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند. دراین مجموعه از کاراکترهای حیوانی،انسانی،تخیلی استفاده شده به نظرم طراحی مسکات برای یک مجموعه یکی از مهم ترین بخش های هویت بصری برند است  زیرا که این نوع نماد می تواند ارتباطی دوستانه با مخاطبان برقرار کند و با کودک درون آنان طرح دوستی بریزد.»

پریناز ولی نژاد، متولد 1372 و دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک دانشگاه شریعتی تهران است.


image 
imageimageimage