علی‌بابا
علی‌بابا

لوگوی علی‌بابا رونمایی شد

در آخرین فاز ریبرندینگ مجموعه علی‌بابا (سامانه خرید آنلاین خدمات گردشگری)، این شرکت از لوگوی جدیدش رونمایی کرد. آرش خسرویان، مدیر بازاریابی علی بابا، در این رویداد اعلام کرد که آنها قصد دارند علی‌بابا را به عنوان یک برند جهانی پیشرفته معرفی و ثبت کنند. به گونه ای که به عنوان یک مطالعه موفق برای فعالان در حوزه کسب و کار شناخته شود.

خسرویان گفت که سلسله رویدادهای آنلاین و در نهایت رویداد فیزیکی ریبرندینگ علی‌بابا به همین هدف برنامه ریزی شده بودند.

لوگوی جدید علی بابا رونمایی شد
لوگوی جدید علی بابا رونمایی شد

برنامه‌ریزی برای تمامی مراحل سفر در نظر کاربران

خسرویان بیان کرد که علی بابا از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. علی‌بابا در ابتدا فقط بلیت پروازهای داخلی را به مخاطب عرضه می‌کرد، این شرکت اما اکنون توسعه بیشتری پیدا کرده است. می توان گفت علی‌بابا به یک سرویس سفر جامع تبدیل شده است.

در این سرویس تمامی جنبه‌های مختلف سفر مدنظر قرار گرفته است. ویژگی‌هایی نظیر بیمه مسافرتی، تجربه‌های سفر و علی‌‌بابا پلاس، خدمات جدیدی هستند که به تازگی ارائه شده‌اند. سفر از زمانی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد تا زمانی که خاطرات آن به اشتراک گذاشته می‌شود، در دسترس است.

ریبرندیگ علی بابا آخرین مرحله از مسیرتغییرات برند علی بابا است
طراح لوگوی جدید علی بابا: حسن میررضی

گستردگی خدمات و لزوم حرکت به سمت سادگی در لوگوی علی بابا

تیم طراحی علی‌بابا تغییر استراتژی بزرگی را در سال گذشته تجربه کرده است. این شرکت به یک زیرساخت جدید احتیاج داشت. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند ریبرندینگ را پیش ببرند. این کار با تمرکز بر ویژگی‌هایی نظیر جسارت، نوآوری، پویایی و پیشروی انجام شده است.

رامین پهلوان، مدیر استودیو دیزاین علی‌‌بابا، تغییر لوگوی شرکت را به عنوان آخرین قدم در مسیر تغییرات علی‌بابا برشمرد. او توضیح داد که لوگوی قبلی به دلیل مسائل فنی و جزئیات زیاد، لوگویی ساده نبود. در حال حاضر که علی‌بابا به یک سازمان بزرگ تبدیل شده است، استراتژی تغییر کرده است.

سادگی انتخاب جدید مجموعه است. با گسترده شدن خدمات علی‌بابا، آنها نمی توانستند بر روی یک سرویس خاص تمرکز کنند. تصمیمی نهایی حرکت به سمت یک طراحی انتزاعی بود. مخاطبان علی‌بابا بعد از سالهافعالیت شناخت کافی در مورد این شرکت دارند و نیازی به توضیح و تشریح لوگوی جدید نیست.

لوگوی قبلی علی بابا

لوگوی جدید علی‌بابا دارای یک DNA ثابت است. این لوگو بسته به شرایط مختلف قابل تغییر است. این لوگو قادر به سفر در ابعاد مختلف و با طراحی‌های متنوع است. پهلوان بیان کرد که فرآیند تغییر لوگوی علی‌بابا از شهریور سال گذشته آغاز شده است و مقدمات آن به خوبی فراهم شده است. وی افزود که ریبرندینگ علی‌بابا هزینه‌های قابل توجهی را در پی داشته است. او همچنین معتقد است که این ریبرندینگ تأثیر مثبتی بر آینده شرکت خواهد داشت.


image 
imageimageimage