پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

صبح امروز در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر پوستر این مهمترین رویداد سینمایی کشور با تصویری از خسرو شکیبایی هنرمند فقید سینما، تلویزیون و تئاتر کشور رونمایی شد.

طراحی این پوستر را مجید برزگر بر عهده داشته و بزرگمهر حسین پور نیز نقاشی این پوستر را انجام داده است؛ ضمن آنکه عکس این پوستر از امیر عابدی است. پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر قرار است طی برگزاری این رویداد سینمایی در سراسر کشور برای اطلاع بیشتر عموم مردم در معابر نصب گردد.
گفتنی است؛ مجيد برزگر متولد سال ۱۳۵۱ در همدان است. وي داراي مدرك ديپلم گرافيک، ليسانس کارگرداني، فوق ليسانس ادبيات دراماتيک و همچنين فارغ التحصيل دوره¬ي يک ساله فيلمسازي انجمن سينماي جوانان همدان در سال ۱۳۶۷ است. از جمله فعايلت هاي وي مي توان به : – عضو هيئت مؤسس انجمن فيلم کوتاه ايران – عضو هيئت مديره¬ي انجمن فيلم کوتاه ايران ۸۶- ۱۳۸۴ – رئيس هيئت مديره ي انجمن فيلم کوتاه ايران از  ۱۳۸۹ اشاره کرد.
همچنین بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست و کارگردان انیمیشن است که در سال ۱۳۵۵ به دنیا آمد. او رشته نقاشی را در دانشگاه آزاد تهران به پایان رساند. از سال ۱۳۶۹ به عنوان کارتونیست و کاریکاتوریست در نشریات گوناگون کشور مانند «گل آقا»، «کیهان کاریکاتور»، «سروش نوجوان»، «رشد نوجوان» به کارپرداخته است و مدیریت بخش هنری مجلات زنان فردا، عروس هنر، دانش یوگا را بر عهده داشته است.

postere-fajr-roozrang

 

منبع


image 
imageimageimage
  1. وقتی انجمن گرافیک بی صاحبه، هر کسی به خودش اجازه میده طراحی گرافیک انجام بده. از سبزی فروش تا کاریکاتوریست و بازیگر و خواننده و دختر کارگردان و دبیر جشنواره و غیره ….

  2. ینی این تصویر( که شخصیتشون کاملا محترمه) قراره نماد جشنواره فیلم باشه؟ بعد اینکه روی تمام اقلام تبلیغاتی بخوره؟ ینی این پستر بدون متن مثلا پوستر سالگرد مرحوم شکیبایی رو تداعی نمی کنه؟

  3. استفاده ابزاری از شخصیت خسروخان شکیبایی…|همین…
    ———-
    پوستر سی و چهارم دقیقا سی و چهار سال عقب تشریف داره…
    ———-
    (……)

  4. ای سر دم داران انجمن صنفی طرحلن گرافیک ایران
    ای دوستداران عرصه گرافیک ایران
    ای مدرسین گرافیک ایران
    به پا خیزید
    همانا ما طراحان گرافیک اعتراض خود را به این پوستر خواستاریم
    ای خداااااااااااااااااااااا
    بی سوادی تا کی؟؟؟؟
    اصلا من کار به این پوستر ندارم….
    خوب یا بدش رو بیخیال
    یکی بیاد بگه این سالمرگ استاد شکیبایی چه ربطی به فجر داره؟
    آخه خواستید با یه تیر دو نشون هدف بگیرید؟
    خدایش این کار یعنی چی؟
    والا من یکی کوتاه نمی تونم بیام
    هی هیچی نمیگی به این طراحان سبزی فروش پرو شدن
    انجمن صنفی طراحان گرافیک که دم از حمایت میزنه پس کوووووووووووو
    تورو جون روز رنگ حرفهام سانسور نکن
    دمت گرم
    خیلی دوست دارم به مولاااااااااااااااااااااااا

  5. خوبیش اینه که که هیچکس نمیتونه بگه کپی شده 🙂 .
    1.پوستر به شدت ضعیفه
    2.طراح محترم گرافیک چه کاری انجام داده دقیقا؟
    3.جشنواره کن هم تو پوستراش از چهره شناخته شده سینما استفاده میکنه
    4.اما یه نگاه به پوسترهای جشنواره کن بندازین ببینید چه کار کردن…همینجوری عکسو بر نداشته بچسبونه رو پوستر با یه فونتم پاینشو پر کنه بعد برای اینکه کسی نگه چقدر خلوته پوستر تو که کاری نکردی(برای به دست آوردن دل سفارش دهنده) پس زمینه پوستر رو پر کنه ققنوس نمیدونم چی چیه جشنواره.
    5.لینکه بعضی از پوسترهای جشنواره کن
    http://www.gamesradar.com/10-best-cannes-posters/

  6. من معمولا موضع نمیگیرم . اما خداییش طراح الان بخاطر اون پترن خنده دار پشت و تایپ کردن عنوان جشنواره (اونم به این بدی) شدن طراح پوستر ؟ خنده داره بخدا . گاهی اوقات در برخی از کارهای پیشرو و حرفه ای طراح هر بخش از کارشو میده کسی که خبره است انجام بده . مثلا تایپو گرافی رو میده یه خطاط معروف و عکس رو میده یه عکاس کار کشته و بعد خودش این متریال هارو جون میده و کنار هم مینشونه . این بدتر زده کار زیبای بزرگمهر رو بیحال و بیروح کرده .

  7. پوستر 64مین دوره جشنواره “کن” رو ببینید.. 2011.اون پوستر هم به افتخار Jerry Schatzberg طراحی شده و با چهره بازیگر… اما آن کجا این کجا

  8. علاوه بر ضعف شدید این پوستر سوتی قابل تأمل اینه که تاریخ برگزاری جشنواره هم به اشتباه فوریه 2015 نوشته شده!!!

  9. اين اولا اصلا پوستر محسوب نميشود و در تعاريف پوستر نميگنجد و و فاقد آن حتي ابتدايي ترين شاخصه هاي يك پوستراست بزرگترين اشكال اين اثر اين است كه معرف جشنواره فيلم فجر نيست هرچند كه سعي كرده با استفاده از تصوير مرحوم خسرو شكيبايي از كليشه بودن دوري كند اما لي اوت بسيار بعد كار خوب آقاي بزرگمهر حسين پور را نيز تحت تاثير قرار داده و ارتباط با اثر را دچار اشكال كرده به نظر من لي اوت و نوشته ها هيچ هماهنگي با اثر ندارند و حكم پارازيت بصري دارند

  10. پوستری که نام عکاس، تصویرساز و طراح گرافیک را با خودش یدک می‌کشد و من به شخصه حضور طراح رو در این کار به هیچ وجه احساس نمی‌کنم.

  11. بعلاوه نمونه های خارجی این نوع پوستر مثل جشنواره کن، حتی نمونه های ایرانی هم وجود داره، یک گرافیست با توانایش باید یک نقاشی رو به یک پوستر خوب تبدیل کنه، این اتفاقی که در پوسترفجر امسال افتاده دقیقا خلاف این حرفه و بیشتر ضربه زده به کار خوب بزرگمهر حسین پور
    – برای نمونه ی ایرانی دیدن این پوستر از مجید کاشانی رو پیشنهاد می کنم : http://rangmagazine.com/?type=dynamic&lang=1&id=3419

  12. آقا چرا کاشی و موزائیک پوشیده خسروخان!!
    اون پتو چی میگه دور گردنش!!
    ضمن اینکه فیگور مورد داره خیلی قناس شده!
    و اینکه خسرو شکیبایی طوری طراحی شده که انگار هیچ وقت این ادم در زندگیش سیگار نکشیده بوده!

  13. نقاشی دیجیتال آقای حسین پور که…هیچی!
    و بعد با استفاده از یک فونت فوق العاده بد و غیر استاندارد (برای این کاربرد) توسط جناب برزگر به این پوستر رسیدن؟

    خسته نباشید میگم 🙂

  14. نمیدونم تا حالا کسی دقت کرده ک یه مشکلی داره این پوستر و اینه که بجای این که سال میلادی را بنویسن 2016 نوشته شده 2015 و نمیدونم چرا کسی به این دقت نکرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *